افزایش 30 درصدی اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در ۴ سال گذشته اشتغال پایدار نیروهای بومی در تاسیسات پارس جنوبی از ۲۲ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و اظهار داشت: در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاشگران صنعت نفت در پارس جنوبی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، گرمتر و پرشورتر از همیشه، صحنه‌های تماشایی رقم می‌زنند تا دشمنان این ملت  از حیرت، تاب و توان توطئه و نیرنگ خود را از دست بدهند.

یوسفی، به نقش مهم تلاشگران در منطقه پارس جنوبی و نقش آنان در به حرکت درآوردن چرخ صنعت و تولید کشور اشاره کرد و افزود:  تلاشگران صنعت نفت در پارس جنوبی چرخ‌ صنعت راهبردی کشور را با نیت جهاد فی سبیل الله به حرکت در می‌آورند تا  انقلاب اسلامی تنها الگوی اسلامی استقلال و آزادی، استوار و برقرار به پیش برود.

وی، دستاورد انقلاب اسلامی را با شکوه و پرغرور دانست و گفت: بازخوانی چهل سال تاریخ انقلاب اسلامی دورانی سرشار از افتخار، غرور و خودباوری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به وضعیت اشتغال نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی افزود: اشتغال در این منطقه عکس توسعه و اجرای فازهای پارس جنوبی است چراکه در زمان اجرای فازها اشتغال بیشتر می‌شود و در زمان بهره‌برداری و تکمیل آنها، اشتغال کاهش می‌یابد.

یوسفی از اشتغال پایدار در زمان تکمیل فازهای پارس جنوبی خبرداد و گفت: در زمان بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی سهم جذب نیروهای بومی در اشتغال پایدار با استفاده از سهم 60 درصدی بیشتر می‌شود.

وی از افزایش جذب نیروهای بومی در تاسیسات پارس جنوبی خبرداد و افزود: در اجرای سهم جذب 60 درصدی نیروهای بومی، در 4 سال گذشته اشتغال پایدار نیروهای بومی در تاسیسات پارس جنوبی از 22 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه اکنون 60 هزار نفر در فازهای و تاسیسات مختلف پارس مشغول به کار هستند گفت: با افتتاح طرح‌های جدید در منطقه پارس جنوبی اشتغال نیروهای بومی افزایش می‌یابد.

یوسفی افزود: فازهای جدید پارس جنوبی، پالایشگاه سیراف، پتروشیمی‌های جدید و صنایع پایین دستی برای افتتاح در دستور کار قرار دارد که با تکمیل و افتتاح این طرح‌ها نیروهای بومی جذب این صنایع می‌شوند.


 

امتیاز به خبر :