ثبت ژئوپارک تریل رانینگ قشم در موسسه جهانی ITRA

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: از ثبت ژئوپارک تریل رانیگ قشم در موسسه جهانی تریل رانینگ ITRA با امتیاز ورودی مسابقه اولترا تریل مون بلان UTMB پیش از برگزاری دومین دوره ماراتُن ژئوپارک در این جزیره، خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این مطلب گفت: با ثبت جهانی این رویداد مهم ورزشی قشم در جوامع بین المللی، شمار شرکت کنندگان مسابقه ماراتُن ژئوپارک قشم نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش یافت و در سال های آینده نیز شاهد افزایش بیشتر ورزشکاران این رشته به ویژه شرکت کنندگان خارجی خواهیم بود.
او اعلام کرد: دومین دوره ماراتُن ژئوپارک جهانی قشم با عنوان ژئوپارک تریل رانینگ با شعار" با دویدن کشف کن"، روز پنجشنبه 19 بهمن ماه در دو مسیر 30 و 60 کیلومتری با حضور 338 ورزشکار این رشته از ایران و کشورهای آلمان، انگلستان، ترکیه و فرانسه برگزار و نفرات برتر آن مشخص شدند.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، روستای سلخ نقطه آغازین حرکت ورزشکاران در این ماراتُن بود و آنان با دویدن مسافت بین روستاهای سَلَخ، گَمبرون، گوران، دوربنی، مَلِکی و طَبل از پدیده های زمین شناختی و ژئوسایت های بام قشم گذشتند و با دره تندیس ها، تنگ چشمه، دره شور، چاکاویر، گنبد نمکدان و ژئولینک های جزیره قشم هم آشنا شدند.
او بیان داشت: در این دوره از مسابقه، 15 دونده از شهرستان قشم شرکت داشتند که آقای صالح سفاری از روستای هفت رنگو موفق به کسب مقام پنجم در بخش 30 کیلومتر شد.
دبیر اجرایی ماراتِن بين المللی ژئوپارک قشم هم در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در گروه ٣٠ كيلومتر این مسابقه و در بخش زنان فاطمه سرشتی از تهران توانست در زمان دوساعت و ٣٩ دقيقه خود را به خط پايان برساند و با کسب مقام اول جايزه ٥٠٠ دلاری این رویداد ورزشی را از سازمان منطقه آزاد قشم و ژئوپارك جهانی قشم دريافت كند.
به گفته حمید رضا محسن پور، نگين آيريلو ديگر دونده تهرانی و فاطمه صفوی از شيراز نیز به ترتيب بعنوان نفرات دوم و سوم جوايز خود را دريافت كردند.
او ادامه داد: در بخش ٣٠ كيلومتر مردان، سياوش سعدی منش از تهران در زمان دو ساعت  و ٣١ دقيقه اول شد و حسين معين الدينی دونده كرمانی و مرتضی ناصری از تهران هم به ترتيب دوم و سوم شدند و جوايز خود را جمعا به ميزان ١٢٠٠ دلار دريافت كردند.
دبیر اجرایی ماراتِن بين المللی ژئوپارک قشم گفت: در بخش 60 كيلومتر این مسابقه و در بخش بانوان، Joanna Meek  از كشور انگلستان و از برترين های دوي كوهستان جهان توانست مقام اول ژئوپارک تريل قشم را با ثبت زمان هفت ساعت و ١٥ دقيقه از ان خود کند و نگار كمال نژاد و نازنين فانی يزدی از ايران هم به ترتيب مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.
به گفته او، در بخش 60 كيلومتر مردان دونده آلماني  Moritz auf der Heide از دوندگان تراز اول دنيا با ثبت زمان شش ساعت و ٥١ دقيقه  عنوان قهرمانی دومين ژئوپارک تريل رانينگ قشم را به نام خود ثبت كرد و مهر صدفی و اكبر نقدی از دوندگان کشورمان نیز به ترتيب دوم و سوم شدند.
محسن پور یادآور شد: این نتایج اولیه مسابقه بر مبنای زمان عبور از خط پایان می باشد و پس از بررسی زمان چک پوینت ها، نتایج نهایی ظرف یک هفته در سایت مسابقه منتشر می شود.
او بیان داشت: ژئوپارک تريل رانينگ قشم ركورد دار تريل رانينگ كشور از نقطه نظر طول و جذابيت مسير و تنها مسابقه ايرانی مورد تأييد موسسه جهانی تريل رانينگ ITRA که داری امتياز ورودی مسابقه اولترا تريل مون بلان  UTMBاست، است.
دبیر اجرایی این مسابقه بین المللی، گفت: برگزاری موفق ماراتن بين المللی ژئوپارک زير نظر ژئوپارک جهانی قشم، بيش از همه مرهون حمايت كامل حمید رضا مومنی رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همراهی كامل و اجرای چهره های صاحب نام تريل رانر و اسكای رانر كشور به سرپرستي داوود شيرخانی و ميزبانی شايسته جامعه محلی قشم به ویژه دهياري ها و شوراهای اسلامی روستاهای مسیر این مسابقه از جمله سلخ، گمبرون، طبل،ملكی، دوربني و گوران بود.
این رویداد ورزشی با کمک تیم ویژه امداد و نجات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قشم، هلال احمر شهرستان قشم، هیئت دو میدانی قشم، اورژانس، هیات آفرود وکمیته موتور کراس قشم و همچنین همکاری جامعه محلی و دهیاران روستاهای طبل، ملکی، دوربنی، گوران و گمبرون و سلخ انجام شد.
دومین دوره ماراتُن ژئوپارک جهانی قشم با عنوان ژئوپارک تریل رانینگ با شعار" با دویدن کشف کن"، روز پنجشنبه 19 بهمن ماه با حضور 338 ورزشکار این رشته از ایران و کشورهای خارجی از جمله حضور پر رنگ دوندگان  آلمان، انگلستان، ترکیه و فرانسه در دو مسیر 30 و 60 کیلومتری در جزیره زیبای قشم در جنوب ایران برگزار شد.

امتیاز به خبر :