شناور 158 نفره الماس یک در قشم به آب انداخته شد

شناور مسافربری 158 نفره آلومینیومی الماس قشم (1) ساخت شرکت مدکندآلوی قشم روز چهارشنبه با حضور حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه به آب انداخته شد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در جریان به آب انداختن این شناور پیشرفته در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مد کندآلوی قشم یکی از فعالترین شرکت های شناورساز این منطقه با کاربری مسافری، آمبولانس دریایی و خدماتی است.
او با اشاره به ارزش یک میلیون و 620 هزار یورویی شناور آلومینیومی الماس قشم (1)، افزود: این شناور به سفارش بخش خصوصی در شرکت مدکندآلو در مدت 9 ماه ساخته شد و قرار است خدمات سفرهای دریایی در مسیر قشم به بندرعباس را به مسافران ارائه کند.
به گفته مومنی، سرعت بالای این شناور که در عرض 30 دقیقه فاصله قشم تا بندرعباس را طی می کند در کنار ایمنی بالا، توانایی عبور در شرایط مواج بودن دریا بین 4 تا 5 فورس دریایی، بخش VIP با ظرفیت 15 نفر، از ویژگی های این شناور می باشد.
وی ادامه داد: شرکت مدکندآلو در حال حاضر دو فروند دیگر از این شناور (الماس 2 و 3) را در دست تولید دارد که به ترتیب در تیر ماه و آبان ماه سال 97 به مرحله بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حمایت از فعالان اقتصادی در این منطقه تاکید کرد: خوشبختانه این شناورسازی برای سال آینده خود قراردادی به ارزش 50 میلیون دلار برای تولید شناورهای مختلف از سوی متقاضیان را به امضا رسانده است.
مدیر کارخانه شناور سازی مدکندآلوی قشم هم از حرکت شناور الماس (1) در همه شرایط دریایی به عنوان مهم ترین ویژگی آن نام برد.
رضا الماسی با اعلام اینکه الماس (1) دومین محصول از شناورهای تیپ 26 متری این شرکت است، افزود: مشابه این شناور آذرخش های 16 متری است که تا کنون 21 فروند آن در شرکت مدکندآلو تولید شده که در مسیر قشم به بندرعباس فعالیت می کنند.
به گفته وی، شرکت مدکندآلو قرار است در طرح توسعه خود، شناورهای خدماتی با طول 65 و 80 متر را تا دو سال آینده تولید و به بهره برداری برساند.
بنا به این گزارش، با راه اندازی خط توسعه در شرکت شناورسازی مدکندآلو در منطقه آزاد قشم، شمار نیروهای این شرکت از 200 نفر فعلی به 350 نفر افزایش می یابد.

امتیاز به خبر :