اخبار اقتصادی | ثبت بیشترین افزایش قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

  • شنبه 28 بهمن 1396 - 14:14
  • 0 دیدگاه
قیمت طلا هفته گذشته در نتیجه تداوم کاهش ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی در طول یک ماه اخیر، افزایش چشمگیری که در بیش از یک سال گذشته بی سابقه بود را تجربه کرد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، بهای فلز زرد هفته گذشته در بازار کامکی آمریکا سه درصد بالا رفت و بیشترین افزایش از 29 آوریل 2016 (10 اردیبهشت 1395) را تجربه کرد.
همچنین، قیمت آتی طلا جمعه گذشته در این بازار 90 سنت یا کمتر از 0.1 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 359 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید و رکورد تقریباً سه هفته اخیر را شکست.
ارزش سهام صندوق سرمایه گذاری «ون ایک وکتورز» که روی سهام معادن طلا سرمایه گذاری می کند، 0.1 درصد بالا رفت.
اندازه هفتگی شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر 6 ارز اصلی اندازه گیری می کند، در پایان معاملات دیروز (جمعه) با ثبت 1.4 درصد کاهش، بیشترین افت در سه هفته اخیر را ثبت کرد. اندازه این شاخص در اوایل هفته گذشته به کمترین سطح از سال 2014 رسیده بود.
قیمت فلزات گرانبها (طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم) اغلب با کاهش شاخص دلار افزایش پیدا می کند، زیرا آن دسته از خریدارانی که ارزش واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است، قادر به خرید بیشتری خواهند بود و افزایش خرید آنها، قیمت این فلزات را بالا می برد.
برخی کالاها مانند فلزات گرانبها و نفت به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند و بنابراین جهت تغییر قیمت آنها، خلاف جهت تغییر شاخص دلار است.
قیمت نقره در پایان معاملات دیروز 16 دلار و 70 سنت، پلاتین یک هزار و 12 دلار و 30 سنت و پالادیوم یک هزار و 35 دلار و 75 سنت در هر اونس بود.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :