قرآن محوری، اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است

مدیر فرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: قرآن محوری اساس توسعه فرهنگی در مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس ویژه ارسوندان، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان منطقه آزاد ارس در محدوده شهرستان های خداآفرین و جلفا برگزار می شود.

نصیری افزود: این مسابقات با تاکید بیشتر بر مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال و بالای 15 سال در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه و بر اساس آیین نامه شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد برگزار می شود.

وی، با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 493 نفر شرکت کرده اند گفت: از این تعداد 255 نفر را بانوان و 238 نفر را آقایان تشکیل می دهد.

مدیرفرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در رشته مفاهیم 160 نفر، نهج البلاغه 49 نفر، حفظ عمومی 24 نفر، ترتیل 109 نفر تحقیق 27 نفر، حفظ تخصصی 34 نفر، اذان 48 نفر، صحیح خوانی 10 نفر و در گروه سنی زیر 15 سال نیز 32 نفر شرکت کرده اند.

نصیری گفت: بیشترین رشته ای که شرکت کنندگان در آن ثبت نام کرده اند در بخش مفاهیم و ترتیل است.

وی، با بیان اینکه دوره اول این مسابقات 130 نفر و در دومین دوره 320 نفر و در سومین دوره 550نفر شرکت کرده بودند افزود: برگزاری منظم مسابقات قرآن در منطقه ارس در چهارسال گذشته عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بویژه در گروه کودکان و نوجوانان بوده است.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این رقابت ها صرفا توسط منطقه آزاد ارس برگزار می شود و این رقابت های قرآنی از مسابقات قرانی دانش اموزان توسط آموزش و پرورش تفکیک شده است و می توان گفت افزایش شرکت کنندگان در این رقابت ها چشمگیر است.

گفتنی است چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس 25 و 26 بهمن ماه جاری در جلفا برگزار شد.


 

امتیاز به خبر :