واحدهای تولیدی به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اطمینان کنند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واحدهای تولیدی خواست به منظور توسعه این صنعت در کشور و جلوگیری از وابستگی به کشورهای دیگر، به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اطمینان داشته باشند.

به گزارش فرینا، سیدرضا نوروززاده در آیین امضای قرارداد تجاری‌سازی کاتالیست SAC۵۰۰ گفت: تحقیقاتی که در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به منظور تکمیل فرآیند و افزایش تولید در کشور انجام می‌شود، باید عملیاتی شود.
نوروززاده افزود: به منظور تجاری‌سازی تحقیقات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و توسعه این صنعت، بهتر است این شرکت شریک و همکار داخلی داشته باشد.
وی با قدردانی از شرکت پتروشیمی شازند که ریسک همکاری با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای تجاری‌سازی این کاتالیست را پذیرفته است، گفت: امیدوارم این اطمینان در همه واحدهای پتروشیمی گسترش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که همه واحدها بخش پژوهش و فناوری را دارند، افزود: تمرکز فعالیت در یک واحد خلق دانش بدون شک نتایج مطلوب‌تری به دنبال دارد.
نوروززاده گفت: واحدهای پتروشیمی کشور باید به منظور رقابت در بازار جهانی حمایت شوند تا برای تهیه کاتالیست و فناوری‌های روزآمد به کشورهای دیگر وابسته نباشیم.
وی با بیان این که اهمیت دادن به پژوهش و فناوری مورد تأکید دولت و همسو با سیاست‌های وزیر نفت است، افزود: بها دادن به خلق دانش در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری و همان اقتصاد مقاومتی است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امیدواریم با کمک واحدهای تولیدی شاهد به نتیجه رسیدن دستاوردهای بیشتری در این زمینه باشیم.
قرارداد تجاری‌سازی کاتالیست SAC۵۰۰، با حضور سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حبیب‌الله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت بین اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و ابراهیم ولدخانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند امضا شد.


 

امتیاز به خبر :