رکورد تولید دومین غول MTBEپتروشیمی ایران شکسته شد

در طول 10 ماهه نخست امسال با تولید بیش از 127 هزار تن MTBEرکورد جدید تولید در پتروشیمی شیمی بافت به‌عنوان یکی از دو غول تولیدکننده این محصول استراتژیک در صنعت پتروشیمی به ثبت رسید.

به گزارش فرینا، پتروشیمی شیمی بافت پس از پتروشیمی بندرامام با ظرفیت تولید سالانه حدود 150 هزار تن، دومین تولیدکننده بزرگ MTBEدر صنعت پتروشیمی ایران است.
در طول 10 ماهه نخست امسال با ثبت یک رکورد جدید، تولید MTBEدر پتروشیمی شیمی بافت شکسته شده به طوری که برنامه تولید 124 هزار تن محصول در طول یکسال صرفا در 10 ماهه نخست سال جاری به طور کامل محقق شده است.
بر این اساس در 10 ماهه نخست امسال بیش از 127 هزار تن محصول در پتروشیمی شیمی بافت تولید شده و تحقق برنامه تولید در دی ماه امسال به 124 درصد رسیده که این مجتمع پتروشیمی برای سال 96 روی تولید حدود 124 هزار تن محصول برنامه‌ریزی کرده بود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید در پتروشیمی شیمی بافت، گفت: پس از ثبت رکورد بالاترین تولید در 6 ماهه نخست به دنبال ارتقای این رکورد تولید به صورت سالانه و تا پایان سال 96 هستیم.
سید محسن شمس با اعلام اینکه افزایش تولید تا مرز ظرفیت اسمی یکی از اهداف و برنامه های کلان پتروشیمی شیمی بافت است، افزود: بر این اساس افزایش پایداری تامین خوراک یکی از برنامه های در دست اقدام بوده و اخیرا با یک تامین کننده جدید برای دریافت خوراک به توافق رسیده ایم.
شمس همچنین از تکمیل زنجیره ارزش محصول MTBEبه عنوان یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام یاد کرد و گفت: تولید بنزین با کیفیت و استاندارد بالا از دیگر برنامه های توسعه ای این مجتمع پتروشیمی است.
گفتنی است، پتروشیمی شیمی بافت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ MTBEدر منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به دو خوراک اصلی شامل رافینیت و متانول نیاز دارد.


 

امتیاز به خبر :