امکانات خوب جزیره کیش برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی

دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که برای برگزاری مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی امکانات خوبی درنظر گرفته شده، معتقد است باید تیم‌های ایرانی سطح خود را بالا ببرند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بهرام افشارزاده درباره تور جهانی والیبال ساحلی جزیره کیش بیان کرد: خیلی خوشحالم که کاملترین دوره مسابقات برگزار می‌شود. شرکت کننده‌ها هم از نظر کیفیت و هم کمیت بالا هستند. 29 کشور شرکت کرده‌اند و بیش از 90 بازیکن در جزیره هستند.
او افزود: سعی شده در این دوره از مسابقات از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خوبی استفاده شود که مورد تأیید فدراسیون جهانی باشد. کارهای این مجموعه به دستور انصاری لاری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و همکاران او انجام شد. خوشبختانه روزی که ناظر برای بازدید امکانات آمد خیلی استقبال کرد و فکر نمی‌کرد به این خوبی شرایط مهیا شده باشد. به هرحال شهر میزبان باید امکانات ویژه‌ای داشته باشد تا مورد تأیید مقامات جهانی قرار گیرد. ما می‌توانیم این مسابقات را در سراسر کشور برگزار کنیم.
این مقام مسوول گفت: در حال حاضر 8 زمین والیبال ساحلی در کیش وجود دارد، 5 زمین بود که 3 زمین اضافه و تمام ساحل زیرسازی شد تا طوفان مشکل‌ساز نباشد. بازسازی کلی انجام شد که کار قشنگ و زیبایی بود. این امکانات را کم‌تر در دنیا داریم. معمولا فقط روی داربست سوار می‌کنند ولی این‌جا ماندگار شده و امیدوارم که در سال‌های آینده تیم‌های ایران قوی‌تر ظاهر شوند. امسال تیم‌های ایرانی در حدی نبودند تا به فینال بیایند وقتی چنین مسابقاتی را برگزار می‌کنیم باید تیم هم در حد این مسابقات داشته باشیم.
افشارزاده درباره تمایل نداشتن رییس فدراسیون والیبال برای برگزاری تورجهانی والیبال ساحلی به دلیل بالا نبودن سطح تیم‌های ایرانی شرکت کننده عنوان کرد: به هرحال والیبال ساحلی ایران اول باید قوی شود و بعد ستاره این مسابقات را افزایش دهیم. اما وقتی یک رویدادی وارد تقویم مسابقات جهانی می‌شود لغو کردن آن خوب نیست. باید برای والیبال ساحلی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود.
دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کشورمان در شمال و جنوب سواحل خوبی دارد باید از این ظرفیت برای والیبال ساحلی استفاده کنیم. فرصت یک‌ساله وجود دارد تا برای این مسابقات برنامه‌ریزی کنیم. ما باید استعدادیابی کنیم تا مثل والیبال سالنی نتیجه بگیریم.
وی درباره برگزاری مسابقات مختلف در جزیره زیبای کیش بیان کرد: در منطقه آزاد کیش نه تنها والیبال ساحلی بلکه مسابقات رشته های دیگر را هم می‌توانیم به این خوبی داشته باشیم. سال آینده مسابقات تنیس را داریم که از آبان‌ماه شروع می‌شود و سعی شده از بهترین تنیسورهای دنیا دعوت شود. الان برای مسابقات سوارکاری درحال برنامه‌ریزی هستیم. زیرساخت‌های این رشته تخریب شده بود ولی در حال بازسازی آن هستیم. مدیرعامل منطقه آزاد و همکاران او بودجه‌ای تخصیص دادند.
افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات جهانی در ایام تعطیلات عید نوروز در برنامه دارد نیز گفت: در ایام نورورز برگزاری مسابقات خیلی سخت است. بیش از 200 هزار مسافر وارد جزیره می شوند. ظرفیت هتل‌ها پر است. ما فعالیت جدیدمان را از 15 فروردین‌ماه سال آینده شروع خواهیم کرد. سال آینده برنامه خیلی خوبی داریم که در تقویم فدراسیون‌های جهانی وجود دارد. اسکواش، سوارکاری و تنیس رشته‌هایی هستند که میزبان مسابقات بین‌المللی آن‌ها هستیم. فکر می‌کنم باید در کیش روی سالم‌سازی و استعدادیابی سوبسید بدهیم.
دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از رسانه های گروهی به دلیل انعکاس فعالیت‌های جامعه، از صدا و سیما، داوران، فدراسیون والیبال، انصاری لاری، کرمی، نوربخش و محمدی که برای برگزاری این مسابقات کمک کردند قدردانی تشکر و قدردانی کرد.

امتیاز به خبر :