آغاز ذخیره سازی 30 میلیون قطعه لارو میگو در قشم

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات ذخیره سازی 30 میلیون قطعه لارو میگوPL 12 (پُست لارو مرحله 12) در 67 استخر خاکی این جزیره مربوط به دوره اول پرورش سال 97 خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این میزان لارو میگو به ارزش تقریبی 6 میلیارد ریال با هدف برداشت 500 تُن میگو در خرداد ماه سال آینده در 67 استخر دو شرکت مُروارید شکیل قشم و طلال قشم در حال ذخیره سازی است.
وی افزود: شرکت مُروارید شکیل قشم از دوم اسفند ماه امسال عملیات ذخیره سازی 22 میلیون قطعه لارو میگو را در 60 استخر (هر استخر یک هکتار) آغاز کرده و شرکت طلال قشم نیز از 22 اسفند امسال عملیات ذخیره سازی 8 میلیون قطعه لارو میگو را در هفت استخر خاکی 37 هکتاری در زمینی به مساحت 68 هکتار آغاز می کند.
به گفته مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت مُروارید شکیل تاکنون 60 استخر از مجموع 120 استخر یک هکتاری خود را به چرخه تولید رسانده و در ادامه با افزایش 60 استخر دیگر شاهد افزایش پرورش میگو و صادرات این محصول غذایی به کشورهای خارجی خواهیم بود.
او با اشاره به اینکه لاروهای ذخیره شده در این 67 استخر از دو مرکز تکثیر «سفید برقی» و «بهجت میگو» در شهر سوزای قشم خریداری شده، گفت: تقریباً تمام زنجیره این صنعت شامل تولید لارو و پرورش میگو در جزیره قشم انجام می شود.
عبدالهی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ماه سال 97 به میزان 500 تُن میگو از 67 استخر یاد شده برداشت شود، تاکید کرد: مرحله بعدی ذخیره سازی لارو میگو در استخرهای غرب جزیره قشم از مرداد ماه سال 97 آغاز خواهد شد.
وی از موقعیت ارزشمند جزیره قشم در زمینه فعالیت های شیلاتی به عنوان فرصتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: با توجه به حدود یکهزار و 500 هکتار اراضی استعداد یابی شده جدید در غرب این جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1400 تولید 10 هزار تُن میگو در سال توسط بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان را هدف گذاری کرده است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: میگوهای پرورشی این جزیره به کشورهایی همچون فرانسه، روسیه و چین صادر می شود.
جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران قرار دارد و به دلیل موقعیت مهم دریایی این جزیره بیش از یک سوم سهم تولید ماهی در قفس کشور مربوط به برنامه ششم توسعه (84 هزار تُن از مجموع 200 هزار تُن) به قشم اختصاص یافته است

امتیاز به خبر :