آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ پایانه کانتینری بندر شهید رجایی

رئیس جمهور با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، از تجهیز فاز ۲ اسکله این بندر بازدید و فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سوم مجتمع بندری شهید رجایی را صادر کرد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در جریان سفر به استان هرمزگان از تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی بازدید و با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مسوولان در جریان روند احداث و تجهیز این پایانه کانتینری و چگونگی احداث فاز سوم آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهید رجایی اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای مردم هرمزگان و ملت بزرگ ایران است. افزایش ظرفیت فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی، این بندر استراتژیک را به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.

فاز ۳ بندر شهید رجایی با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری های روز دنیا، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی را به ۸ میلیون TEU افزایش می‌دهد و با ۱۴۰۰ متر اسکله می‌تواند بزرگترین کشتی های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند.

با بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله ها پهلو بگیرند. علاوه بر این، 110 هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می شود.

مقدمات مرحله نخست احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر روحانی به استان هرمزگان در سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد عملیات عمرانی این طرح عظیم بندرسازی با حضور معاون اول رییس جمهور، شروع شد.

نتیجه این حرکت راهبردی و همچنین رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام، به این جا رسیده که بخش عمده دانش بندرسازی توسط مهندسان و متخصصان ایرانی، بومی سازی و نیاز کشور به خارجی ها مرتفع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.