برگزاری بیست و یکمین شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد

بيست و يكمين نشست شوراي راهبردي آموزش و پرورش با حضور معاونین و مديران وزارت آموزش و پرورش و دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد در محل دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشكيل شد.

به گزارش فرینا، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در اين نشست گفت: امكان بهره گيري از همه ظرفيت هاي آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور بويژه داير كردن انواع مدارس طبق دستورالعمل هاي وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و مناطق آزاد مي توانند برحسب نياز منطقه و استعدادهاي خود از اين ظرفيت ها استفاده کنند.
مجتبي زيني وند افزود: به عنوان مثال استفاده از خريد خدمت كه چه نيرويي را طبق شرايط احراز سازمان منطقه آزاد براي كيفيت بخشي به آموزش و پرورش؛ داشتن مدارس بين الملل با توجه به فعال سازي ظرفيت منطقه از دانش آموزان كشورهاي همسايه و يا جذب دانش آموزان ايراني مقيم كشورهاي همسايه؛ فعال سازي آموزش هاي از راه دور می تواند در مناطق آزاد دنبال شود. 
هم چنین در این نشست محمدرضا رستمي معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر ساماندهي فعاليت هاي آموزش و پرورش در مناطق آزاد از طريق شوراي راهبردي آموزش و پرورش تاكيد کرد و فعال سازي كارگروه هاي شوراي راهبردي را تا پایان سال96 براي آماده سازي دستور كار شوراي راهبردي خواستار شد. 
رستمي افزود: خوب است در روند اين فعاليت ها به مدل مطلوب مديريتي كه راهبردهاي كلان دو دستگاه آموزش و پرورش و سازمان هاي مناطق آزاد ملحوظ شده باشد دست يابيم.
هم چنین پاپايي مدير امور شوراها و نماينده وزير آموزش و پرورش در شوراهاي آموزش و پرورش مناطق آزاد بر استفاده از خريد خدمت مناطق براي تسهيل در ساماندهي منابع انساني مورد نياز مناطق آزاد تاكيد کرد و اين ظرفيت را رافع مشكلات موجود در حوزه منابع انساني دانست. 
محمد ابراهيم موذني دبير شوراي راهبري آموزش و پرورش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به سابقه شكل گيري ساختار مناسب آموزش و پرورش از 10 مرداد 1394 گفت: آيين نامه ابلاغي وزير آموزش و پرورش گامي اساسي در پاسخ به مطالبه مديران آموزش و پرورش مناطق آزاد و مسئولان فرهنگي سازمان هاي مناطق آزاد است كه با تشكيل كارگروه هاي شوراي راهبردي مركب از متوليان آموزش سازمان هاي مناطق آزاد و برخي مديران آموزش و پرورش مناطق آزاد و كارشناسان مرتبط در وزارت آموزش و پرورش است نقش تصميم سازي را با توجه به شناخت شان از حوزه ماموريت خود براي شوراي راهبردي آموزش و پرورش ايفا مي نمايند.
موذني افزود: با تصويب اعضاي شوراي راهبردي در روزهاي پيش رو قبل از پايان یافتن سالجاري، اولين نشست كارگروه هاي شوراي راهبردي را تشکيل خواهيم داد. هم چنین از وزیر آموزش و پرورش نیز دعوت به عمل خواهد آمد تا در نشست شورای راهبردی حضور داشته باشند.
موذني افزود: با تصويب اعضاي شوراي راهبردي در روزهاي پيش رو قبل از پايان يافتن سال جاري اولين نشست كار گروه هاي شوراي راهبردي را(باعضويت ابراهيم نصيري از منطقه آزاد ارس، مجيد فاتحي از منطقه آزاد انزلي، ضياءجعفري از منطقه آزاد اروند، اكبر باباپو مدير آموزش و پرورش ماكو،حسن نوروزي از منطقه آزاد چابهار و انسيه موذني از منطقه آزاد قشم )تشكيل خواهيم داد و اولين نشست شوراي راهبردي با شكل جديد را با حضور وزير محترم آموزش و پرورش و دبير محترم شوراي عالي مناطق آزاد و ديگر اعضاء تشكيل خواهيم داد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.