منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه نشست های خود با دانشگاهیان، این بار مهمان دانشگاه علم و فناوری مازندران شد.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی در جمع اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علم و فناوری مازندران در شهرستان بهشهر، گفت: این بندر به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و سومین بندر بزرگ کشور نقش مهمی را در صادرات و واردات استان ایفا می نماید.

رضوانی ضمن معرفی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و بیان قابلیت ها و ظرفیت ها، افزود: یکی از برنامه های اصلی این بندر توسعه ترانزیت کالا و افزایش تنوع آن در حوزه دریای خزر است.

وی به وجود تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری از قبیل جرثقیل های گنتری کرین، ریلی کرین، ریچ استاکر و ... در بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: جامعه دانشگاهی کشور به خصوص دانشگاه ها و همچنین پارک های علم و فناوری می توانند کمک شایانی را در به روزرسانی این تجهیزات به بنادر استان کنند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تأکید بر ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه، افزایش کد رشته های مربوط به امور دریایی و بندری در دانشگاههای استان را با توجه به ظرفیت های موجود در بنادر امیرآباد، نوشهر و فریونکنار خواستار شد.

در پایان این نشست، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به پرسش های اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.