آینده درخشانی در انتظار جشنواره تئاتر خیابانی ارس است

یکی از داوران بازبینی پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: جشنواره نوجوان تئاتر خیابانی ارس، با توجه به بضاعت آماری که امروز از خود نشان می دهد به نظر خوش درخشیده و در آینده موفق تر هم خواهد بود.

به گزارش فرینا، ایوب آقاخانی با اشاره به پایان بازبینی پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: در این قسمت از جشنواره، شاهد نمایش هایی بودیم که عمدتا صاحب یک سری جوشش های فردی و سلیقه ای بودند که نباید از کنار ارزش های این آثار بی تفاوت گذشت، اما نکته ای در این تعداد از کارها، چشمگیر به نظر می رسد؛ ضرورت تعریف فضای آموزشی در حوزه تئاتر بیرونی یا خیابانی است.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی ارس توانسته تمام قابلیت ها را کنار هم جمع کند، ادامه داد:این جشنواره، مجموعه ای وسیع از آثار مربوط به بخش های مختلف جغرافیای ایران را کنار هم قرار داده که از این لحاظ رویدادی عالی و شگفت انگیز صورت گرفته است.
آقاخانی در ادامه افزود: تنها مشکلی که در چنین جشنواره هایی همچون جشنواره مریوان دیده می شود، سوءتعریف یا سوءتعبیر در خصوص ویژیگی های تئاتر بیرونی یا خیابانی است که احساس می شود، ما هنوز در این باب به وحدت رویه نرسیدیم و هنوز اتفاقات خیابانی، قائم بر سلیقه و علاقه افراد شکل می گیرد.
این داور برجسته بازبینی پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس بر ضرورت تعریف محورهای مهم در این فضا تأکید کرد و گفت:ضروری است محوریت های مهم در این فضا به بهانه آموزش با علاقمندان در میان بگذاریم تا نقص های موجود در تئاتر خیابانی کشور برطرف شود.
وی جشنواره تئاتر خیابانی ارس را یک جشنواره نوجوان اما درخشان عنوان کرد و گفت: در یک نگاه جشنواره نوجوان ارس با توجه به بضاعت آماری که امروز از خود نشان می دهد به نظر خوش درخشیده و موفق تر هم خواهد بود.
ایوب آقاخانی در ادامه با اشاره به کیفیت آثار نسبت به ادوار گذشته اظهار کرد: به عنوان کسی که در جشنواره های مختلف داوری کردم، این حد آثار، قابل اعتنا و چشمگیر است و تصور می کنم با توجه به گفته های دست اندرکاران ادوار پیش روند روبه رشدی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی داشته است. 
وی همچنین ادامه داد: آینده‌ی خوشی با توجه به بضاعت منطقه و فضای فرهنگی موجود به خاطر پتانسیل مدیریتی در انتظار جشنواره تئاتر خیابانی منطقه آزاد ارس است؛ اصولا به تئاتر خیابانی در ایران نیز خوش بین هستم چرا که این گونه از هنرهای نمایشی، بی نیاز یا نیاز کمی به امکانات سخت افزاری دارد. 
این داور شرکت کنندگان پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس را بر لزوم اقتصاد زمانی توصیه کرد و گفت: جدا از نگاه سلیقه ای و متفاوت، در مسیر اجرا ضروری است اقتصاد زمانی آثار دقت شود چرا که تئاتر خیابانی مختص مخاطبانی است که حوصله کمتری دارند و در گذر مسیرشان از یک مکان، نمایش را انتخاب می کنند، بنابراین بدیهی است سرعت و جذابیت بیشتر در شکلی کوتاه تر نمایش را به فرجام برساند.
وی همچنین ادامه داد: متأسفانه اکثر آثار از نظر زمانی زیاده گویی داشتند و می توانستند مختصرتر نیز باشند که امیدوارم شرکت کنندگان به فکر ایده خلاقانه  باشند و در ارائه کارها به شکل نسخه نهایی و در ادوار بعدی از این نظر دقیقتر و موفق تر عمل کنند.
گفتنی است پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 تا 10 فروردین ماه سال 1397 در شهر جلفای منطقه آزاد ارس و در میان استقبال پرشور گردشگران میلیونی حاضر در این منطقه مرزی برگزار می شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.