در راستای رویداد تبریز 2018

میزبانی منطقه آزاد ارس از «مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی»

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد تجاری ارس در راستای تبریز 2018 و تا پایان سال میلادی برنامه‌های بسیاری را تدارک دیده و به تدریج برگزار خواهد کرد تا قابلیت‌های استان و کشورمان را به نحو احسن به نمایش بگذارد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اشاره به این‍که مسابقات تیراندازی با کمان سنتی برای اولین بار در ایران، در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: منطقه آزاد ارس در راستای رویداد تبریز 2018 و همچنین در جهت توجه به برند "ارس" و "آذربایجان" در حوزه‌ی گردشگری یک سری برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که میزبانی از این مسابقات جزوی از این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در تابستان سال جاری میزبان مسابقات کشوری تیر و کمان بود و در برنامه داشت تا مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی را نیز در کنار آن برگزار کند، اما به دلیل اینکه تا آغاز تبریز 2018 زمان باقی مانده بود، از این‌رو برگزاری مسابقات را به اسفند ماه موکول کرد.
وی با بیان این‌که تیم‌های رقابت‌کننده در این مسابقات از 15 اسفند ماه وارد منطقه آزاد ارس می‌شوند، افزود: قریب به 85ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت می کنند و مسابقات نیز 16 اسفند ماه شروع می شود که در گام اول آن، رژه خیابانی ورزشکاران در راستای تبریز 2018 با عنوان "جام صلح و دوستی" در سطح شهر اجرا شده و بعد از مراسم افتتاحیه مسابقات آغاز می‍‌شود و درنهایت 17 اسفند شاهد اختتامیه این مسابقات خواهیم بود.
داداش‌زاده با تاکید بر این‌که هم آقایان و هم بانوان در این مسابقات حضور دارند، تاکید کرد: طبق آماری که هم‌اکنون در دست داریم، 9 تیم خارجی از هفت کشور (51 ورزشکار) و چهار تیم داخلی (تیم ملی الف و ب، تیم منطقه آزاد ارس و تیم آذربایجان شرقی) در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.
وی از حضور تیم‌های ورزشی(تیراندازی با کمان سنتی) از کشورهای ترکیه، عراق، مجارستان، قرقیزستان، آذربایجان، مغولستان و افغانستان در مسابقات بین‌المللی تیراندازی با کمان سنتی خبر داد و گفت: احتمال اینکه تیم‌های شرکت کننده خارجی در این مسابقات افزایش یابد، وجود دارد، چرا که در این رابطه با 15 فدراسیون تیراندازی با کمان کشورهای مختلف گفت‌وگو کرده‌ایم و تا روز افتتاحیه نیز زمان برای حضور رقابت کنندگان وجود دارد.
وی با بیان این‌که رئیس فدراسیون‌های ترکیه و افغانستان نیز در این مسابقات حضور دارند، تاکید کرد: این کار با مشارکت فدراسیون تیر و کمان و هیئت تیر و کمان استان برگزار می‌شود و در این راستا از وزارت امور خارجه و شورای برون مرزی فدراسیون‌های ورزشی قدردانی می‌کنیم که مجوزهای لازم را برای برگزاری این مسابقات صادر کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به این‌که عنوان این مسابقات را "جام صلح و دوستی" انتخاب کرده‌ایم، تشریح کرد: ماهیت ورزش، صلح و دوستی است؛ هرچند هدف اصلی ما از برگزاری این مسابقات، رویداد تبریز 2018 است، اما می‌خواهیم دوباره این قابلیت ورزش که "می‌تواند ملت‌های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهد" را برجسته کرده و بتوانیم فرهنگ ناب ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.