پرورش میگو در مسیر توسعه

امسال 32 هزار تن میگو در کشور تولید شده که بخش عمده ی آن صادر شده است.

به گزارش فرینا، معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در جلسه کارگروه فنی میگوی سیستان و بلوچستان در چابهار با بیان این مطلب، گفت: دولت برای سال 97 تسهیلات حمایتی در بخش شیلات تصویب کرده است.
عبدالحی بیمه میگوی تولیدی و پرداخت تسهیلات را عاملی مهم در افزایش تولید میگو و دلگرمی سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: فعالیت های شیلاتی در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه ای در زمینه تولید، اشتغال و اقتصاد منطقه و کشور دارد.
زنگنه مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان هم مکانیزاسیون مزارع پرورش میگو در استان را یکی از روشهای افزایش تولید و بهره وری از مزارع عنوان کرد و از آمادگی دولت برای حمایت از این طرح ها خبر داد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان هم گفت: سال گذشته 570 هکتار از مزارع میگو استان زیر کشت رفت و بیش از هزار تن میگو تولید و برداشت شد.
میرمرادزهی با بیان اینکه امسال 4 مرکز تکثیر میگو آماده فعالیت است، گفت: ذخیره سازی مزارع از نیمه دوم اسفند ماه آغاز و پیش بینی می شود بیش از 200 میلیون قطعه لارو در استان تولید و در مزارع ذخیره سازی شود.
در این جلسه فعالان مراکز تکثیر و پرورش دهندگان میگوی سیستان و بلوچستان، تکمیل واحد تولید غذای میگو در منطقه آزاد چابهار، رفع مشکل واگذاری مزارع بصورت استیجاری و مالکیتی به بهره برداران فعال و بیمه ی محصولات تولیدی را از مهمترین مشکلات خود عنوان کردند و خواستار پیگیری و رفع آنها شدند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.