منطقه ویژه پیام، مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کریدور فاوا مستقر در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش فرینا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کریدور فاواست که این پروژه در حال اجراست، افزود: فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده انجام می شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در سال جاری رشد کسب و کارهای حوزه فاوا قابل توجه بوده است، گفت: مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کریدور فاواست که این پروژه در حال اجراست.

وی درباره اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی در لایه های مختلف در این وزارتخانه تعریف شده است که یک لایه مهم آن، توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخشها است و ما باید زیرساخت‌های لازم برای تامین ارتباطات مناسب برای کشور را فراهم کنیم. در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سوم و چهارم برخوردار شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تکلیفی هم در حوزه پهنای باند ثابت منازل داشته که در حال برنامه ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم. تنظیم مقررات این بخش نیز انجام شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه افزایش محتوای داخلی جزیی از برنامه‌های ما است افزود: با تغییر تعرفه‌ها در مصوبه 266، ظرفیت محتوای داخلی 40 درصد رشد کرده است که عدد قابل توجهی است اما باید تلاش کنیم این عدد را رشد دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین پروژه اقتصادی ما کریدور فاوا است، که در مجموعه فرودگاه پیام در حال پیگیری است گفت: فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده انجام می شود. هشت شرکت برنامه‌های خود را آغاز کرده اند و دو شرکت بین‌المللی نیز در این پروژه فعال هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه رشد کسب و کار حوزه فاوا امسال قابل توجه بود، افزود: در سال آینده برای رفع موانع این کسب و کارها برنامه ریزی خواهیم کرد و بستر مناسب برای زیست بوم این کسب و کارها را فراهم می کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه پیوست فناوری در عرصه تولیدات داخلی نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری است، گفت: اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد و همیشه در دنیا اینگونه است که قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.