انعقاد 4.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی از امضای قراردادهای جدید سرمایه گذاری به ارزش 4.5 میلیارد دلار در این مناطق خبر داد و افزود: در چهار سال اخیر، حدود 900 میلیون دلار قرارداد در مناطق آزاد عملیاتی و اجرایی شده است.

به گزارش فرینا، «مرتضی بانک» امروز (شنبه) در حاشیه نشست شورای معاونین، مشاورین، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد در محل فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، فرانسه و کره در مناطق آزاد سرمایه گذاری کرده اند که بنا به نوع فعالیت و با توجه به صنایع کوچک و متوسطی که در مناطق آزاد مشغول به فعالیت هستند، مشارکت خواهند کرد.
مشاور رئیس جمهوری با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی در کشور در بعد بین المللی در چارچوب رقابت سالم و آزاد انجام می شود، افزود: ریشه فعالیت مناطق آزاد، فعالیت اقتصادی بر اساس همکاری و مشارکت با کشورهای همسایه است.
وی ادامه داد: امروز در مناطق آزاد، همکاری های مختلفی با کشورهای همجوار آغاز شده و ظرفیت های توسعه همکاری میان این مناطق با بازار کشورهای هدف وجود دارد.
بانک تاکید کرد: رقیب اصلی مناطق آزاد، کشورهایی هستند که بتوانند جدی تر و گسترده تر به توسعه همکاری های بین المللی اهتمام ورزند.
مشاور رییس جمهوری یادآور شد که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سرمایه گذاری های خارجی توافق های خوبی برای جذب سرمایه های جدید در مناطق آزاد انجام شده است.
بانک ابراز امیدواری کرد که مناطق آزاد بتوانند از سهم 30 میلیارد دلار فاینانس جدید تعیین شده برای ایران بهره برداری مناسب را داشته باشند.
وی افزود: با همکاری بانک مرکزی، آیین نامه ایجاد بانک های خارجی در مناطق آزاد به صورت جامع تر و دقیق تهیه و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شده است.
نشست شورای معاونین و مشاورین دبیرخانه شورا؛ مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و مدیران پروژه مناطق آزاد جدید و «شهرام آدم نژاد» مدیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به میزبانی این فرودگاه در حال برگزاری است.
این نشست ها به تناوب در هر یک از مناطق آزاد کشور برگزار می شود و مدیران عامل سازمان ها با ظرفیت های هر منطقه آشنا می شوند؛ فرودگاه امام خمینی (ره)، دومین مقصد بازدید این مدیران پس از منطقه آزاد قشم است.
هم چنین در ادامه این نشست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور به همراه معاونین و مشاورین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و مدیران پروژه مناطق آزاد جدید از پروژه ترمینال بزرگ مسافری «سلام» در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.