اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور برگزار شد

اولين «نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور» به ریاست معصومه حجتی مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، این نشست که با محوریت «رویکرد برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده» و با هدف شناخت وضعیت و ارتقاء و بهبود جایگاه زنان در مناطق آزاد برگزار شد نمایندگانی از حوزه زنان سازمان های مناطق آزاد کشور حضور داشتند.

ارائه گزارش عملكرد اقدامات و فعاليت هاي حوزه زنان و خانواده، شناخت وضعيت موجود، بررسي مسائل، چالش ها و توانمندي ها، بررسي برنامه هاي جاري حوزه زنان و خانواده در سال ٩٧ و همچنين برنامه ريزي جهت تشكيل كارگروه تدوين سياست ها، راهبردها و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده مناطق آزاد از جمله موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مشاور سابق رييس جمهور و رييس مركز امور مشاركت زنان شناخت جايگاه و شأن بانوان را براي تدوين برنامه هاي این حوزه ضروری دانست.

زهرا شجاعي هدف از تشکیل حوزه بانوان در کشور را بر توجه ویژه به این حوزه عنوان کرد و افزود: ضرورت ايجاد تشكيلات حوزه بانوان با هدف جداسازي يا تفكيك جنسي نيست، بلكه بدنبال تاكيد و توجه به حوزه بانوان در كشور هستيم.

شجاعی ایجاد چارچوب مشخص در حوزه بانوان را موثر در ارتقاء سطح کیفی این حوزه دانست و گفت: مسئولین حوزه بانوان برای تدوین برنامه های این حوزه در مناطق آزاد کشور باید نيازها، فرصت ها، برنامه ها و ماموريت سازماني خود در حوزه بانوان را بشناسيد و چارچوب مشخصی برای فعاليت هاي خود تعريف كنيد.

وی افزود: همچنین مسئولین حوزه زنان، بايد مخاطبينِ ماموريت خود را بشناسيد، نقش هاي اجتماعي آنها را شناسايي كنيد و براي تقويت آنها بكوشيد.

رييس مركز امور مشاركت زنان به وظایف امور بانوان در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: دفاتر امور بانوان وظيفه دارد در برنامه ريزي ها نگاه جنسيتي ايجاد كند و در جامعه تعادل را برقرار كند.

شجاعی افزود: امور زنان به همه حيطه هاي اجتماعي، امور عمومي، دفاعي، اقتصادي و فرهنگي کشور در تعامل و ارتباط است.

گفتنی است، در ادامه این نشست نمایندگان و مسئولان امور بانوان سازمان های مناطق آزاد به صورت جداگانه گزارش عملکرد از حوزه بانوان منطقه متبوع خود ارائه دادند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.