ضرورت تشکیل شورای مشورتی حوزه بانوان در مناطق آزاد

مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر تشکیل شورای مشورتی و راهبردی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

به گزارش فرینا، معصومه حجتی در نشست شورای راهبردی بانوان مناطق آزاد کشور که با محوریت «رویکرد برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده» و با هدف شناخت وضعیت و ارتقاء و بهبود جایگاه زنان در مناطق آزاد برگزار شد گفت: در شورای مشورتی و راهبردی بانوان مناطق آزاد می توان از نمایندگان سازمان های مناطق آزاد و همچنین بانوان فعال در حوزه اقتصادی در مناطق استفاده کرد.
حجتی گفت: با تشکیل این شورا در مناطق آزاد می توانیم ارتباط همسوتر و قوی تری با بانوان داشته باشیم که این امر تسهیل ثبت و راه اندازی «سمن» ها در مناطق آزاد را به همراه خواهد داشت.
وی یکی از برنامه های ارتقاء و بهبود شرایط مدیریتی در مناطق آزاد کشور را برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های مدیریتی برای بانوان متخصص در این حوزه ها دانست و گفت: یکی از اهداف ما در مناطق آزاد کشور توسعه اقتصادی، هاب صادراتی و تسهیل ورود سرمایه به این مناطق است. در مناطق آزاد کشور به حوزه زنان به طور تخصصی توجه نشده و این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.
وی به شناسایی بانوان فعال در حوزه اقتصادی در مناطق آزاد کشور نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان حوزه بانوان در مناطق آزاد باید بانوان فعال در حوزه اقتصادی را شناسایی کنند و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهند.
مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در مناطق آزاد کشور به دنبال کارآفرینی و توانمندسازی بانوان هستیم و جوامع محلی با فعالیت اقتصادی خود به دنبال توسعه اقتصادی مناطق هستند. 
حجتی بر استفاده از ظرفیت های موجود در سرزمین اصلی به منظور توانمندسازی حوزه بانوان در مناطق آزاد کشور تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در سرزمین اصلی در قالب تفاهم نامه ها می تواند تعارض مناطق آزاد را با ارگان ها و سازمان های مستقر در مناطق آزاد رفع کند. 
وی گفت: در تفاهم نامه ای که با صندوق کارآفرینی منعقد شده اگر بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم و توجه ویژه با آنها داشته باشیم می توانیم منابع را به سوی مشاغل خرد، کوچک و خانگی و هم مشاغلی که نیاز به سرمایه گذاری کلان تر دارند هدایت کنیم. 
نشست شورای راهبردی بانوان مناطق آزاد کشور با محوریت «رویکرد برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده» و با هدف شناخت وضعیت و ارتقاء و بهبود جایگاه زنان در مناطق آزاد در تهران برگزار شد. 
ارائه گزارش عملكرد اقدامات و فعاليت هاي حوزه زنان و خانواده، شناخت وضعيت موجود، بررسي مسائل، چالش ها و توانمندي ها، بررسي برنامه هاي جاري حوزه زنان و خانواده در سال ٩٧ و همچنين برنامه ريزي جهت تشكيل كارگروه تدوين سياست ها، راهبردها و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده مناطق آزاد از جمله موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست هر یک از نمایندگان حوزه بانوان سازمان های مناطق آزاد گزارش عملکرد از منطقه متبوع خود ارائه دادند.
 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.