اسلام مترقی ترین نگاه را نسبت به زنان دارد

امام جمعه منطقه آزاد ارس در مراسم بزرگداشت مقام زن و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ورزشی بانوان منطقه آزاد ارس، گفت: دین مبین اسلام مترقی ترین نگاه را در مقایسه با سایر ادیان و تمدن ها نسبت به زنان دارد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سالار سنجری در این مراسم عنوان کرد: نباید فرصت هایی چون روز زن را به راحتی از دست داد و می توان از این فرصت ها برای شناخت مقام والای زن در دین مبین اسلام استفاده کرد.
وی افزود: در مکتب اسلام خلقت یک زن به عنوان فلسفه خلقت زمین و آسمان عنوان می شود و در این زمینه حدیثی است که حضرت فاطمه (س) را با این عنوان توصیف می کند.
امام جمعه منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: جهان غرب نگاه ابزاری و تجاری به زن دارد. از نگاه اسلام زن عامل محبت، نشاط و گرمابخش خانواده است.
حجت الاسلام سنجری تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی مناسبی برای زنان است ولی باید تحقیق شود که این شخصیت بزرگ دنیای اسلام در چه زمینه هایی باید الگوی بانوان جامعه باشد.
وی در ادامه گفت: باید مطالعه کنیم و بدانیم که حضرت فاطمه (س) در مقام همسری و مادری چه رفتارهای محبت آمیزی داشته است و مادران و همسرانی که رفتارشان شبیه ایشان نیست، با رعایت موارد ظاهری هم نمی توانند خود را پیرو حضرت بداند.
امام جمعه منطقه آزاد ارس، در پایان گفت: امیدواریم در طول یک سال آینده شاهد احداث پارک بانوان و مکان های ورزشی خاص بانوان در منطقه آزاد ارس باشیم.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت مقام زن و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ورزشی بانوان منطقه آزاد ارس، با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود. تکریم مادران و همسران شهید در منطقه آزاد ارس از بخش های مهم این مراسم بود.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.