چابهار به راه‌آهن سراسری ایران متصل می‌شود

مسؤولان سفارت ایران در کابل گفته‎اند که برای ساده‌سازی دادوستد بازرگانی از راه بندر چابهار این کشور، در ساخت زیربناهای چابهار بیشتر تلاش می‌کنند.

به گزارش فرینا، مسؤولان سفارت ایران در کابل اعلام کردند که ایران تلاش دارد برای رونق‌دادن کار در بندر چابهار، راه‌آهن این بندر را به شبکۀ سراسری راه‌آهن متصل کند.
رایزن اقتصادی سفارت ایران در کابل گفت: توسعۀ راه‌آهن افغانستان به شمال و شرق کشور، می‌تواند نقش اساسی را در گسترش دادوستد بازرگانی میان افغانستان، ایران و کشورهای آسیای میانه، فراهم سازد.
قاسم زاکری گفت: «ما تصمیم داریم که منطقۀ آزاد چابهار را علاوه‌بر افغانستان؛ به جنوب آسیا، به کشورهای عربی، به آسیای میانه و از طریق خطوط سراسری راه‌آهن ایران، در واقع به منطقۀ قفقاز و از طریق ترکیه به اروپا متصل کنیم.»
در همین‌حال، شماری‌از بازرگانان با درنظرداشتن ایجاد سهولت‌های بیشتر صادراتی به‌روی کالاهای کشور به‌ویژه بازشدن در بازارهای منطقه به‌روی کالاهای کشور از شرکت‌های صادراتی می‌خواهند که برای افزایش صادرات‌شان باید بسته‌بندی کالاها را استاندارد سازند.
هم‌زمان با گشایش دهلیزهای هوایی به‌روی کالاهای صادراتی کشور، حکومت وحدت ملی می‌کوشد که راه‌های بدیل پاکستان را در منطقه جست‌وجو کند.
به نوشته طلوع، در این‌میان، راه بندر چابهار یکی‌از راه‌های مهمی برای رسیدن کالاهای افغانستان از راه زمین به بازارهای هند و فراتر از آن گفته می‌شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.