بندر کاسپین ظرفیت استفاده کشور از بنادر شمالی را افزایش می دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وجود مجتمع بندری کاسپین ظرفیت استفاده کشور از بنادر شمالی را افزایش می دهد چرا که ظرفیت اسمی این بنادر ۳۰ میلیون تن است که در حال حاضر تنها از ۶ میلیون تن این ظرفیت بهره برداری می شود.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این تفاهم نامه در راستای مذاکراتی است که در چند ماه اخیر میان سازمان بنادر و منطقه آزاد انزلی انجام شده و در چارچوب هم افزایی این دو سازمان است تا مرزهای فعالیت هر دو سازمان در حوزه دریای خزر و بنادر انزلی و کاسپین مشخص شود.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد به واسطه مزایای مضاعفی که دارند می توانند در رونق مناطق بندری تأثیر داشته باشند، افزود: رویکرد سازمان بنادر این است که کارکرد بندرگاه های کشور صرفاً تخلیه و بارگیری نبوده و از اراضی پسکرانه ای بنادر برای فعالیت های ارزش افزوده در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی استفاده شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بندر کاسپین با این رویکرد به خوبی توانسته فعالیت های تولیدی را در اراضی متعلق به این بندر که تحت مالکیت سازمان منطقه آزاد انزلی فعالیت می کند، توسعه دهد. ضمن اینکه الحاق بندر کاسپین به منطقه آزاد انزلی می تواند این ظرفیت ها را افزایش دهد.
راستاد ادامه داد: ظرفیت های خوبی در بنادر شمالی داریم و به دنبال آن هستیم تا عملکرد بنادر شمالی افزایش یابد که قرار است این افزایش نه به واسطه واردات بلکه با استفاده از صادرات و ترانزیت افزایش یابد.
راستاد از تهیه تفاهم نامه کلی میان وزارت راه و شهرسازی و شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در همه شقوق حمل و نقل خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به زودی با حضور مقامات ارشد این دو نهاد امضاء شده و می تواند به عنوان یک سند بالادستی در همه حوزه های حمل و نقلی در مناطق آزاد مورد استفاده قرار گیرد. 
در مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی؛ مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند. 
معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونین سازمان بنادر و دریانوردی نیز از دیگر حاضران در این نشست بودند. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.