فعالیت 12 واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تاکنون با 37 طرح صنعتی عقد قراداد شده و حدود 12 واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر212 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری‌زاده در نمایشگاه نوروزگاه ایرانیان در مشهد افزود: خراسان جنوبی در یک پاویون اختصاصی توانست در نمایشگاه نوروزگاه ایرانیان سال 97 به صورت بارز و نمود بسیار خوب ظاهر شود.

صفدری زاده گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز بر خود فرض دانست که به عنوان یکی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در این نمایشگاه حضور یابد.

وی افزود: طبیعتاً براساس این رسالت که خراسان جنوبی بیش از آن چیزی که تاکنون مردم ایران با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن آشنایی دارند این نمایشگاه‌ها می‌تواند به شناساندن بیشتر فرصت‌ها و قابلیت‌های استان کمک کند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز تلاش می‌کند بتواند در قالب جذب سرمایه گذار، نگاه‌های ویژه سرمایه گذاران به استان، مزیت‌های خاص منطقه ویژه اقتصادی و معرفی شرکت‌های فعال در منطقه و مزیت‌های قانونی و مالیاتی و گمرکی استان را معرفی کند.

صفدری‌زاده ادامه داد: این نوع حضورها می‌تواند کمک کند تا بعد توسعه‌ای استان به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و در این نمایشگاه‌ها حضور سازمان منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند برای جلب نگاه‌های مردم ایران موثر باشد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ما شاهد حضور برخی سفرای سایر کشورها بودیم گفت: این امر فرصت خوبی برای معرفی منطقه ویژه اقتصادی شد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه تاکنون منطقه ویژه اقتصادی توانسته است با 37 مورد صنعتی عقد قراداد داشته باشد و حدود 12 واحد سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسیده و سایر واحدها نیز در حال اتمام هستند.

صفدری‌زاده با بیان اینکه نخستین پایانه صادراتی سنگ کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود دارد گفت: نخستین واحد طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک و نخستین مرکز مبادلات تجاری محصولات استراتژیک کشاورزی استان نیز در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به رسالت منطقه ویژه اقتصادی که کمک به توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی است واحدهای صنعتی که بتوانند تکنولوژی‌های نوین را وارد ایران کنند مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: بحث واحدهای همچون تولید نسل جدید فیبرهای نوری را نیز آغاز کردیم و امید است بتوانیم با توجه به فرصت‌های غنی که در بخش معدن، کشاورزی، ترانزیت و حمل و نقل کالا است و با توجه به برخورداری مزیت مرز اتفاقات بهتری را شاهد باشیم.

صفدری زاده افزود: با وجود اینکه چندماهی از عملیاتی شدن قطعه منفصله مرز نمی‌گذرد توانسته‌ایم حجم قابل توجهی از کالاهایی را که از ایران به افغانستان صادر می‌شود را به خود اختصاص دهیم و آینده بسیار روشنی متوجه استان است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یکی از موتورهای محرک توسعه استان توانسته است تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا کند گفت: امید است در آینده نزدیک با کمک همه اعضا و اجزای دخیل در توسعه، منطقه ویژه اقتصادی بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع 212 میلیارد تومان واحدهای سرمایه گذاری که عقد قرارداد شده‌اند را به خود اختصاص داده‌اند افزود: امید است در مجموع تا پایان امسال افزایش چشمگیری در موضوع ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی داشته باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.