آمار گردشگران کیش تا 8 فروردین از مرز 175 هزار نفر گذشت

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش از ورود بیش از 175 هزار گردشگر تا پایان هشتم فروردین خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا قائدیان با بیان اینکه فعالیت ستاد نوروزی کیش از 27 اسفند 96 آغاز شده و تا پایان 15 فروردین 97 خدمات دهی کمیته های مختلف این ستاد ادامه دارد افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از 27 ا سفند 96 تا پایان 8 فروردین 97 آمار ورود گردشگران به جزیره کیش از دو مسیر هوایی و دریایی از مرز175 هزار نفر گذشت.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به افزایش800 تخت به ظرفیت اقامتی کیش در نوروز 97 افزود: سطح اشغال واحد های اقامتی جزیره کیش هم در این ایام که بازه زمانی 11 روزه را شامل می شود بالای 95 درصد بوده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه میزان توجه گردشگران به فضاهای فرهنگی و تاریخی افزایش چشمگیری داشته است گفت: از 27 اسفند 96 تا 8 فروردین 97 آمار بازدید کنندگان از مجموعه های کاریز، شهر حریره و خانه بومیان در مقایسه با سال گذشته افزایش سه برابری را تجربه کرده اند.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد گردشگران ورودی به جزیره کیش از مسیر دریایی تا پایان هشتم فروردین بیش از 81 هزار نفر بوده و در همین مدت به طور متوسط روزانه بیش از 8 هزار مسافر هم از مسیر هوایی وارد جزیره کیش شده اند.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به کاهش ورود خودرو نسبت به سال های گذشته افزود: نوروز امسال با وجود کاهش ورود خودرو به کیش شاهد افزایش آمار گردشگران مسیر دریایی هستیم که این موضوع بیانگر استقبال گردشگران از سفر های دریایی و توجه بیش از پیش آنها به موضوعات زیست محیطی است.
به گفته قائدیان در حال حاضر 39 برنامه فرهنگی، هنری و تفریحی در مناطق مختلف جزیره در حال برگزاریست که این تنوع برنامه ها باعث توزیع مناسب گردشگران در جزیره کیش شده است.
اجرای برنامه های متنوع مانند سیرک بین المللی در باغ راه، جنگ ها و مسابقات شاد خیابانی و ساحلی، کارناوال شادی و نور افشانی از دیگر برنامه های نوروز امسال است که دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به آن اشاره کرد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی روزهای 11 و 12 فرودین ممکن است باعث مواج شدن دریا شود از مسافران خواست تا نسبت به تنظیم برنامه سفر خود اقدام کنند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.