جهش قشم به سوی یک جزیره تمام الکترونیک

مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی پروژه فیبر نوری و تامین بخشی از اینترنت کشور از طریق جزیره قشم در سال 1397، خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی گفت: با قول مساعد محمود واعظی، رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری، پروژه فیبر نوری قشم-عمان در سال 1397 در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
وی افزود: با افزایش زیرساخت ها در سال قبل، امکان انتقال اطلاعات از جزیره قشم به سرزمین اصلی فراهم شده و قشم بزودی به شاهراهی برای ورود اینترنت به کل کشور تبدیل خواهد شد.
مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه، خدمات بزرگی از جمله مرکز داده ها و موارد دیگری به همراه خواهد داشت که تاثیر بسزایی در رشد جزیره دارد و باید بگویم در حال حاضر شرایط آوردن اینترنت جهانی به قشم و انتقال آن به کشور برای ما مهیاست.
وی از اجرای پروژه فیبر نوری به عنوان انقلابی در حوزه فن آوری ارتباطات و اطلاعات یاد کرد.
مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم به پروژه شهروند الکترونیک که در سال گذشته رونمایی شد، اشاره کرد و افزود : در سال 97 بیشتر فعالیت های جزیره از جمله خدمات سازمان منطقه آزاد قشم، خدمات حمل و نقل، رزرو و ... با ارتقا در حوزه شهروند الکترونیک، به صورت کامل الکترونیکی و آنلاین خواهد شد.
محمدرضا عباسی در ادامه این نشست زنده تلویزیونی بیان کرد: کارت قشموندی دارای خدمات خاصی بود که در سال جدید ارتقا بیشتری یافته و نقطه عطفی برای شروع پروژه کشوری کارت ملی هوشمند، خواهد بود.
وی از شروع به کار این پروژه در اردیبهشت ماه 97 خبر داد و بیان کرد: طرح شهروند الکترونیک در 26 حوزه متفاوت و برای همه فعالیت های شهروندی از قبیل کارت سلامت، کارت تحصیلی، خرید و خدمات متفاوت دیگر تعریف شده است.
محمدرضا عباسی در پایان با ابراز امیدواری برای رسیدن به این اهداف و ارتقا بیشتر سطح خدمات جزیره از تلاش همکارانش در آماده سازی زیرساخت ها و مطالعات کاربردی قدردانی کرد و آمادگی جزیره قشم برای جهش به سوی یک جزیره تمام الکترونیک را اعلام نمود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.