افتتاح پنج اقامتگاه بوم گردی در قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور طی مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان‌منطقه آزاد قشم پنج اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این جزیره را افتتاح کرد.

به گزارش فرینا، پنج اقامتگاه بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با هدف ارائه خدمات به مهمانان با حضور مرتضی بانک و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم، به بهره برداری رسید.
بنا به این گزارش، اقامتگاه بوم گردی "تاخره" در روستای سهیلی با دو میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی با اشتغالزایی برای 10 نفر به صورت مستقیم و 22 نفر غیرمستقیم در فضایی به مساحت 400  متر مربع و 6 باب اتاق با ظرفیت پذیرش 60 مسافر از جمله این اقامتگاه ها است.
اقامتگاه و باغ سنتی بادگیران در روستای سهیلی به منظور افزایش ظرفیت خدمات در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری یک میلیارد ریالی بخش خصوصی نیز امروز  افتتاح شد.
این اقامتگاه بوم گردی در 1000 متر مربع مساحت، با داشتن 12 اتاق با ظرفیت پذیرش80 گردشگر، برای 15 نیرو به طور مستقیم و 35 تن غیرمستقیم، ایجاد اشتغال کرده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور همچنین از ساختمان و امکانات تماشاگه حرای روستاي سهیلی ویژه ژئوپارک جهانی قشم، اسکله گردشگری جنگل های حرا و پروژه تفرجگاه دریا به دریا در کوه سمورای این روستا نیز بازدید کرد. "كاشانه نخل ناخدا" به عنوان سومین مرکز بوم گردی هم با حضور مرتضی بانک و تیم همراه در نزدیکی روستای طبل جزیره قشم به بهره برداری رسید.
این اقامتگاه که در ٧٠ كيلومتري شهر قشم و ٣٥ كيلومتري بندر لافت قرار دارد در زميني به مساحت ٥٠٠٠ متر مربع و زیربنای 500 متر مربع، با سرمايه اي بالغ بر 12 ميليارد ريال در فاز يك آغاز به كار كرده و برای ٢٠ نیروی بومی به صورت مستقيم و ٤٠ تن به صورت غير مستقيم ایجاد اشتغال نموده است كه در بین این افراد  ٩ تن از بانوان بومي قشم مشغول فعالیت هستند.
این مجموعه با 6 باب اتاق و 2 سالن، امکان پذیرش 200 گردشگر را دارد.
اقامتگاه بوم گردی مدالی روستای گوران هم با سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بخش خصوصی در زمینی به مساحت 2200 متر مربع با 7 باب اتاق و دو کلبه چوبی برای پذیرش 80 گردشگر، راه اندازی شده و توانسته برای  22 نیرو مستقیما و 50 نیرو به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد نماید.
در ادامه این بازدید ها، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور به همراه حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان‌منطقه آزاد قشم، با حضور در روستای هفت رنگو جزیره قشم، اقامتگاه بوم گردی "هفت رنگو" با سه میلیارد و 200 میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را افتتاح کرد.
این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع با داشتن ۳۰ اتاق با ظرفیت پذیرش ۱۴۰ گردشگر امکان اشتعال ۶۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر به صورت غیرمیتقیم را در این روستا فراهم کرده است.
بنا به این گزارش طی این افتتاح ها رقم کاشانه های مهمان جزیره به ۸۳ رسید.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.