استقبال کشورهای همسایه از ایجاد سفر دریایی در خزر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته نخستین مسیر سفر دریایی در خزر تا تابستان امسال رسما آغاز به کار می‌کند.

به گزارش فرینا، هادی حق‌شناس افزود: این مسیر که با پیگیری سازمان منطقه آزاد بندر انزلی طراحی شده در مسیر کوتاه از اسکله این بندر تا بندر کاسپین انجام خواهد شد. این مسیر کوتاه دریایی که حدود ۱۰ مایل طول دارد برای نخستین بار امکان سفر دریایی در دریای خزر را به وجود می‌آورد.
حق شناس با بیان این‌که سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این خط به وسیله بخش خصوصی انجام شده، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته در دیگر مسیرها نیز امکان سفر دریایی در خزر به وجود آید. در طول سال‌های گذشته همواره پیگیری این امکان از سوی سازمان بنادر در دستور کار قرار داشته و کشورهای همسایه دریای خزر نیز از راه‌اندازی این مسیر استقبال می‌کنند.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی این دریا و مواج بودن آن تاکنون امکان برقراری این مسیرها به وجود نیامده است، اما همچنان پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای راه‌اندازی سفرهای بین‌المللی در دریای خزر تخمین زد اما قطعا با توجه به استقبالی که کشورهای مختلف از این موضوع داشته‌اند، پیگیری‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.
چندی پیش معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد که تمهیدات ویژه ای به منظور توسعه سفر دریایی در بنادر شمالی ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی اتخاذ شده است و در سال ۱۳۹۷ شاهد راه انداری مسیر سفر دریایی با حداکثر مسافت ۲۵ کیلومتری از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.