ضرورت استانداردسازی شناورهای شخصی در گردشگری دریایی/ تمجید استاندار هرمزگان از دستاوردهای طرح تسهیل سفرهای دریایی

استاندار هرمزگان ضمن تمجید از دستاوردهای طرح تسهیل سفرهای دریایی و نصب اسکله های جدید گردشگری در این استان گفت: در نوروز 97 تمامی ظرفیت ها و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی برای رقم خوردن سفرهای ایمن دریایی بسیج شد.

به گزارش فرینا، فریدون همتی در نشستی با رییس و اعضای کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان که در محل سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در فصل گردشگری هرمزگان اقدامات برجسته ای انجام داد که حضور دکتر آخوندی وزیر راه برای افتتاح طرح تسهیل سفرهای نوروزی و بهره برداری از اسکله های گردشگری و همچنین بازدیدهای میدانی مهندس راستاد معاون وزیر راه نشانگر اهمیت استان در زمینه گردشگری و سفرهای دریایی است.

همتی گفت: بر اساس گزارش فرمانداران شهرستان های ساحلی، اسکله های گردشگری جدید نصب شده و همچنین اسکله های ترمیم شده تاثیراتی مثبتی بر ایمنی سفرها داشت و تمامی ظرفیت ها و امکانات سازمان بنادر و دریانوردی برای رقم خوردن سفرهای ایمن دریایی بسیج شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت دریا، دریاگردی و تفریحات دریایی در هرمزگان به عنوان مهم ترین استان ساحلی کشور تأکید کرد و افزود: ما در مجموعه استانداری مصمم هستیم که نه فقط در دوره محدود تعطیلات نوروزی بلکه در تمامی ایام نیمه دوم سال، گردشگری رونق گردشگری دریایی شدت یابد.

استاندار هرمزگان و رییس ستاد خدمات سفر استان با اشاره به نصب 9 اسکله گردشگری در جزایر قشم، هنگام و هرمز و خور آذینی شهرستان سیریک گفت: سازمان بنادر در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدامات برجسته ای انجام داده و امیدواریم نصب این اسکله ها در سایر مناطق ساحلی و جزایر استان نیز تداو یابد تا ایمنی سفرها و گشت های دریایی مردم ارتقاء یابد.

همتی با بیان این مطلب که ثبت رقمی بالغ بر 4 میلیون نفر سفر در حوزه دریا طی تعطیلات نوروزی سال 97 نیازمند اتخاذ تدابیری برای بهبود روزافزون کیفیت خدمات گردشگری دریایی است، افزود: با حمایت دو سازمان بنادر و دریانوردی و گردشگری و همچنین در نظر گرفتن مشوق های مالی می توان شناورهای تفریحی موجود را نیز استانداردسازی کرد و توان فنی آن در کارخانه های شناورسازی داخل استان وجود دارد.

وی گفت: استانداردسازی شناورهای شخصی غیرمجاز که در صورت تصادم، مثل بمب برای جان آدم ها خطرناک هستند، یکی از نیازهای جدی بخش گردشگری استان است که باید مهلتی برای ساماندهی آنها تعیین شود.

استاندار هرمزگان از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خواست تا با همکاری سازمان گردشگری بسترهای لازم برای ترغیب بخش خصوصی به منظور امکان گشت های دریایی، ماهیگیری و بازدید توریستی از جزایر با کشتی های دارای ظرفیت 100 تا 200 نفر در مرکز استان را فراهم کنند تا خانواده ها بتوانند علاوه بر سفر دریایی، از سایر جاذبه هیا دریا نیز بهره مند شوند.

 

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.