چابهار قطب جدید صنعت پتروشیمی ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 6 طرح پتروشیمی مجوزهای زیست محیطی را دریافت کرده‌اند که یک واحد یوتیلیتی است و پشتیبان واحدهای دیگر خواهد بود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی با بیان این که هر واحد صنعتی به ویژه واحدهای پتروشیمی تا زمانی که مجوزهای زیست محیطی را اخذ نکند موفق به راه‌اندازی و احداث نخواهد شد، اظهارکرد:‌ از مجموع 18 طرح که برای ساخت پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تهیه شده است 6 طرح موفق به اخذ مجوزهای زیست محیطی شده است.
وی افزود:‌ از 6 واحد پتروشیمی که مجوز را دریافت کرده‌اند یک واحد یوتیلیتی است و به عنوان پشتیبان واحدهای پتروشیمی دیگر برای تامین اب، برق و زیرساخت ها خواهد بود .
وی افزود:‌ یکی از واحدهای پتروشیمی که در منطقه آزاد چابهار وارد مراحل اجرایی شده است تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هر واحد پتروشیمی تا پایان زنجیره از 1.2 میلیارد دلار تا 1.7 میلیار دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد:‌ اگر سه واحد پتروشیمی که وارد مراحل اجرایی شده‌اند را با کف سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار در نظر بگیریم اتمام آنها به 3.6 میلیارد دلارسرمایه گذاری نیاز دارد.
کردی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی به خط انتقال گاز وابسته است ، خاطرنشان کرد:‌ زمان اتمام پروژه‌های پتروشیمی در چابهار به زمان انتقال خط لوله گاز وابسته است واین طرح ها با توجه به برنامه ریزی های انجام شده روند اجرای کارخود را با سرعت انتقال خط گاز به این منطقه تنظیم کرده اند.
وی تصریح کرد: براساس برنامه‌های اعلام شده از سوی پیمانکار خط لوله انتقال گاز و همچنین واحدهای پتروشیمی، 20 تا 22 ماه دیگر کار احداث این طرح ها به اتمام می‌رسد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.