رشد ۳۵۱ درصدی سفر دریایی در اروند و کارون

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۵۱ درصدی سفر دریایی در تعطیلات نوروزی در رودخانه های اروند و کارون خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد محسنی در خصوص کارنامه این اداره کل در نوروز ۹۷ گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ با آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری، ۳۵۶ هزار و ۴۲۰ گردشگر دریایی در رودخانه های اروند و کارون تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره مند شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد. 
محسنی افزود: این میزان تردد گردشگر در قالب ۵۰ هزار و ۲۲۴ سفر دریایی انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۳۵۱ درصدی برخوردار است. 
وی گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و همچنین رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی گردشگران دریایی باعث شد در طول ایام نوروز شاهد هیچ گونه سانحه ای در رودخانه های اروند و کارون نباشیم. 
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  تشکیل کمیته ستاد نوروزی، برگزاری نشست های مختلف با ارگان های ذیربط، برگزاری مانور چند منظوره ایمنی دریایی در رودخانه کارون، توزیع جلیقه نجات و نحوه پوشیدن آن به مالکان شناورهای تفریحی،اختصاص شناورهای جستجو و نجات دریایی و نظارت بر انجام گشت های منظم دریایی در رودخانه های اروند و کارون، استقبال از گردشگران دریایی و اهدای شاخه گل به آنان و اطلاع رسانی هشدارها و توصیه های ایمنی در قالب بنر و بروشور را از جمله اقدامات بندر خرمشهر در طول ایام نوروز عنوان کرد. 
محسنی در ادامه به بازدید ۲۸۵ هزار و ۲۱۷ میهمان نوروزی و کاروان راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان قدیمی مرکزی، محوطه ها، اسکله ها، پایانه ها، تجهیزات بندری و محل عملیات کربلای ۴ و ۵ از جمله مکان هایی بود که مورد مشاهده بازدید کنندگان قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.