رونق تولید داخلی با کاهش هزینه سرمایه

کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: گذر رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی از مسیر کاهش هزینه سرمایه می گذرد.

به گزارش فرینا؛ عبد الرسول خلیلی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حمایت از کالای ایرانی کلیدی ترین بحث سال پیشرو در خصوص اقتصاد ایران است که این مهم بایستی توام با راهبردی مبتنی بر توسعه صنعتی، رونق اقتصادی، تولید و ایجاد فرصت های شغلی باشد تا اهداف مندرج در بند ۱۱ سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.
وی همچنین اظهارداشت: حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست بلکه روحی دارد که باید در خلل و فرج اقتصاد ایران به خصوص در مناطق آزاد دمیده شود.
این کارشناس معاونت تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مسئله بسیار مهم در زمینه حمایت از کالای ایرانی در مناطق آزاد بحث هزینه سرمایه است.وی در ادامه افزود: هزینه سرمایه در بحث تولید کالای ایرانی بسیار مهم است و شامل هزینه های تامین مالی برای ایجاد یا توسعه کسب و کار می شود.
خلیلی تصریح کرد: از این جهت برای تحقق شعارحمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی کلمه در مناطق آزاد کشور شرایط به نحوی باید فراهم شود که هزینه سرمایه برای تولیدات ساخت داخل روندکاهشی و شکل اقتصادی به خود گیرد.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود هفت منطقه آزاد در کشور یادآورشد: مشوق ها، معافیت ها و مزیت های که در این مناطق وجود دارد با توجه به شرایط روز جامعه باید اقتصادی تا محصول ساخت داخل در بازار قابلیت رقابت پیدا کند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.