توسعه ارس تنها با وجود فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران محقق می شود

نشست هم اندیشی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاران برگزار شد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این نشست گفت: حیات و توسعه ارس در گرو وجود فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران است و رونق اقتصادی ارس بدون وجود این افراد، حاصل نمی شود.
وی تصریح کرد: سخنان و خواسته‌های سرمایه‌گذاران در این جلسه مطرح شد و برخی از مشکلات مطرح شده می تواند بدون نیاز به مصوبه های جدید و خاصی، به زودی مرتفع شود. 
نریمان تاکید کرد: اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکننده های مستقر در منطقه آزاد ارس، در توان معاونت خاصی باشد اما تا به امروز این مشکل پابرجا باشد، جای هیچ گونه توجیهی ندارد. 
وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با استفاده از اختیاراتی که برای مدیرعامل و معاونین تعیین شده است، بسیاری از مشکلات مطرح شده را در کمترین زمان ممکن برطرف کنیم. 
نریمان با اشاره به اینکه، نگاه به سرمایه گذار و تولید کننده باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: تنها در این صورت است که به کمک فعالان عرصه تولید، اشتغال پایدار در منطقه آزاد ارس به وجود خواهد آمد. به طوریکه هر کدام از پرسنل سازمان منطقه آزاد ارس که بتواند گرهی از مشکلات یک یا چند سرمایه گذار باز کند، توسط شخص بنده، مورد تشویق قرار خواهد گرفت. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: یک تولید کننده زمانی می تواند برای کشور و منطقه اشتغال و درآمد ایجاد کند که بدون مشکلات روزمره به فعالیت پرداخته و سود بالایی نیز از فعالیت خود کسب کند. 
نریمان تصریح کرد: فعالان اقتصادی ارس از نزدیک در جریان امور هستند و مشکلات موجود را از نزدیک لمس می کنند. بر همین اساس، با انتخاب چند نفر از سرمایه گذاران منطقه به عنوان مشاورین این حوزه و استفاده از تجربیات عملی شان، خواهیم توانست تصمیمات بهتری در حوزه تولید، صنعت و سرمایه گذاری بگیریم تا موارد بعد از جمع بندی سریعا به مقامات مسئول و تصمیم گیر نظام ارسال شود.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس می توانیم طرح هایی را به کمیسیون ها تخصصی و صحن مجلس ببریم و از این ظرفیت به نفع مناطق آزاد کشور استفاده می‌کنیم.
 نریمان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برای رونق هر چه بیشتر صنعت و تولید در ارس و افزایش صادرات درصدد توسعه ریلی منطقه و اتصال ریلی ارس به کشورهای همسایه و اروپا هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مسیر ریلی، احداث فرودگاه نیز اولویت توسعه ای ارس است و تمام مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی ارس تقویت شود. این کار ارزش افزوده بالایی را نصیب این منطقه خواهد کرد و در تمام مذاکرات با اعضای هیات دولت بر ایجاد مسیرهای ارتباطی سهل و آسان در ارس تاکید می کنیم.
گفتنی است، در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاران این منطقه، مدیران عامل و نمایندگان نزدیک به 100 شرکت فعال منطقه حضور داشتند. در این نشست، فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد ارس، به بیان مشکلات خود، پرداختند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.