افتتاح فاز اول پروژه فروکروم منطقه ویژه رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد

فرماندار رفسنجان از افتتاح پروژه مهم فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که توسط چینی‌ها سرمایه‌گذاری شده خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه امروز با حضور مقاماتی از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سفیر چین افتتاح می‌شود.


به گزارش فرینا، علیار اسکندری‌نسب در اولین نشست خبری خود در سال 97 با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه افزود: ضرورت اطلاع‌رسانی در جامعه امروزی بیش از گذشته است و تهیه کننده خبر و مصاحبه‌شونده هر دو باید به موضوعات اشراف کامل داشته باشند و امانتداری کنند.

اسکندری‌نسب گفت: در دنیای سیاست اطلاع‌رسانی چنان است که اگر یک کلمه بالا و پایین شود می‌تواند پدیده امنیتی اجتماعی به وجود آورد.

وی در ادامه با اشاره به آنچه سال 96 گذشت برگزاری دو انتخابات مهم و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را حماسه‌آفرینی دانست و افزود: سال گذشته استان کرمان میزبان مقامات عالی کشور از جمله رئیس‌جمهور بود که حضور این مقامات افتتاح بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در استان را رقم زد که بخش اعظم این اعتبار از اعتبارات بخش خصوصی بود.

فرماندار رفسنجان گفت: از 10 هزار میلیارد تومان پروژه‌ای که در استان افتتاح شد سه هزار و 900 میلیارد تومان در مجتمع مس رفسنجان بهره‌برداری شد و اتفاقات خوبی در سایه همدلی و همراهی مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و مدیریت اجرایی استان در حوزه اقتصادی افتاد.

اسکندری‌نسب افزود: استان کرمان در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی که به ابتکار استاندار مطرح شده 22 معین اقتصادی در سراسر استان دارد و شهرستان قلعه‌گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

وی از افتتاح پروژه مهم فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که توسط چینی‌ها سرمایه‌گذاری شده خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه با حضور مقاماتی از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس مناطق آزاد کشور و سفیر چین افتتاح می شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه برای پروژه فروکروم رفسنجان 120 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، افزود: با افتتاح فاز اول پروژه فروکروم هم 200 نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند. قابل ذکر است در کنار افتتاح این فاز کلنگ احداث منطقه ویژه سرمایه‌گذاری کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم به زمین زده می‌شود.

اسکندری‌نسب ادامه داد: 145 میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته و سال جاری در شهرستان انجام شده و سال گذشته 25 میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی فقط امکانات پزشکی برای شهرستان رفسنجان تهیه شده است.

وی از کلنگ‌زنی کارخانه تولید لوازم یک‌بار مصرف سیلیکون به ارزش 11 میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار آلمانی سخن به میان آورد و افزود: با هر یک میلیون یورویی که سرمایه‌گذار آلمانی هزینه می‌کند 35 تا 50 نفر اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت.

فرماندار رفسنجان گفت: کارخانه رفسنجان‌دارو که مشکلاتی داشت با پیگیری هایی که توسط استاندار کرمان و نماینده مردم رفسنجان در مجلس و مجموعه فرمانداری انجام شد، ظرف 5، 6 ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

اسکندری نسب به میزان اشتغالی که سال گذشته در رفسنجان ایجاد شده اشاره کرد و افزود: تعداد افراد معرفی شده به مؤسسات کاریابی در 6 ماه اول سال گذشته 249 نفر و در 6 ماه دوم 251 نفر بوده و میزان اشتغالی که وارد سامانه رصد شده 6 ماه اول سال گذشته 121 نفر و در 6 ماه دوم دو هزار و 612 نفر بوده است ضمن اینکه تعهد ما در سال 96 دو هزار و 727 نفر و امسال دو هزار و 737 نفر است. ضمن اینکه در سال گذشته در مجموع 434 نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی معرفی شدند که از این تعداد 300 نفر وام خود را دریافت و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: سال گذشته قریب به یک هزار و 200 هکتار از اراضی تسهیلات آبیاری تحت‌فشار دریافت کردند و 200 هکتار آبیاری زیرسطحی است و 23 هکتار تولیدات کشت جایگزین در شهرستان انجام شد.

فرماندار رفسنجان اولویت‌های سال 97 را برشمرد و اولویت اول را سیاست مبتنی بر ولایت و توسعه اقتصادی به دور از هر گونه افراط و تفریط عنوان کرد و گفت: تمرکز بر مثلث توسعه اقتصادی، دنبال کردن الگوی اقتصاد مقاومتی در شهرستان و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی دیگر اولویت‌های امسال است.

اسکندری‌نسب افزود: در کنار کشاورزی و کشت پسته باید بحث گردشگری و صنعت توسعه یابد چراکه با خشکسالی که در شهرستان داریم آینده این شهرستان با کشاورزی تضمینی ندارد.

وی به اهمیت صنعت گردشگری پرداخت و گفت: در ایام نوروز امسال 142 هزار و 181 نفر از جاذبه‌های شهرستان رفسنجان بازدید کردند که از این رقم 33 هزار و 190 نفر بازدیدکننده از بزرگترین خانه خشتی جهان بودند که این ارقام نشان دهنده این است که ظرفیت بالقوه رفسنجان در گردشگری باید به صورت بالفعل درآید.

فرماندار رفسنجان افزود: امسال بازدید از خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان 70 درصد و بازدید از سایر مناطق گردشگری شهرستان 50 درصد رشد داشته است.

اسکندری نسب با تأکید بر اینکه بر این باوریم که کار اقتصادی باید همسنگ با کار فرهنگی باشد، گفت: این مهم نیز از دیگر اولویت‌های ما در سال جاری است و با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران می‌توانیم به سمت توسعه و آبادانی شهرستان پیش برویم.

وی ایجاد امید در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدماتی که نظام ارائه داده است در ابعاد مختلف قابل مقایسه تا قبل از انقلاب نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با اشاره به نامگذاری امسال با نام حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد: باید مردم را ترغیب کنیم و بر استفاده از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم همچنین تولیدکنندگان هم باید با تولید کالای باکیفیت حقوق مصرف‌کننده را رعایت و با کالای خود امکان رقابت در دنیا را فراهم کنند.

اسکندری نسب در ادامه افزود: با سفر رئیس جمهور و اعتباری که نماینده مردم و استانداری پیگیری کردیم اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از وزارت صنعت گرفته شده که تصفیه خانه شهر رفسنجان را اجرا کنیم.

وی در خصوص صدور احکام دهیاران روستاهای رفسنجان نیز گفت: 2462 دهیار در استان کرمان وجود دارد که استعلامات برای صدور حکم آنها به زمان نیاز داشت اما با این وجود بخشدار مرکزی هفته گذشته این موضوع را پیگیری کرد و قرار شد نهایتا اگر حکم دهیاران روستاهای شهرستان تا پایان فروردین ماه صادر نشد، افراد معرفی شده به عنوان دهیار با حکم سرپرستی مشغول به کار شوند.

فرماندار رفسنجان افزود: 84 طرح از کسانی که در قالب طرح احیاگران آبادی شهرستان به کارگروه اشتغال استان فرستادیم، 83 طرح مورد موافقت گرفته است.

اسکندری نسب در خصوص ساماندهی اتباع افغانستانی نیز گفت: طرحی را شورای تامین استان آماده کرده و به مرکز ارسال شده که در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی است و اگر این طرح موافقت شود این کار به سامان می رسد.

وی با اشاره به آلایندگی مس سرچشمه افزود: همزمان با راه اندازی کوره فلش مجتمع مس سرچشمه، سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه اسید نیز آغاز شده بود که بدلیل برخی مشکلات کارخانه اسید به موقع به اتمام نرسید اما این پروژه با سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی اواخر آبان یا اوایل آذر به نتیجه می رسد و از کارخانه اسید مس سرچشمه بهره برداری می شود.

فرماندار رفسنجان گفت: کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان و یک کلینیک دندانپزشکی که مجموعه مس خواهد ساخت ظرف دو ماه آینده کلنگ زنی می شود.

اسکندری نسب همچنین افزود: بیمارستان 150 تختخوابی خصوصی رفسنجان با 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 5 هکتار با 17 هکتار پارک در ورودی شهر رفسنجان بزودی کلنگ زنی می شود.

فرماندار رفسنجان از عزم دولت برای تکمیل مساکن مهر تا پایان سال جاری در کشور یاد کرد و افزود: با جلساتی که با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران داشتیم قرار است تمام اقلام مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه که قابل تامین از شهرستان باشد اولویت تهیه با خود رفسنجان است و صنایع پایین دستی مس نیز مقرر کردیم این صنایع در بازه زمانی که توجیه دارد در شهرستان رفسنجان ایجاد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.