ایجاد منطقه گردشگری دریایی برای کشورهای اسلامی / استقبال از راه اندازی خط گردشگری دریایی با قطر

کارشناس امور دریایی و بندری گفت: مردم قطر، خواهان سفر دریایی به ایران هستند و بارها این موضوع در نشست های تخصصی عنوان شده است.بدین جهت راه اندازی خط گردشگری دریایی با استقبال مردم دو کشورهمراه خواهد بود.  

به گزارش فرینا، بهزاد اتابکی درباره همکاری های دریایی و بندری ایران و قطر که طی هفته های اخیر با حضور هیات عالیرتبه قطری از وزارت حمل ونقل و سازمان بنادر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: گردشگری دریایی در حوزه بین الملل یکی از فعالیت های سودده است لذا توصیه می کنم که با توجه به درخواست مردم قطر برای ایجاد خط گردشگری دریایی، سرمایه گذاران دو کشور وارد این نوع فعالیت شوند.

اتابکی گفت: یکی دیگر از فعالیت های که در زمینه گردشگری دریایی می توان انجام داد این است که یک جزیره از ایران با همکاری کشور قطر به منطقه "گردشگری دریایی کشورهای اسلامی" تبدیل شود.با همفکری کشورهای اسلامی، امکان توسعه چنین فعالیتی وجود دارد و به طور قطع از سوی کشورهای اسلامی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: توسعه همکاری ها با کشور قطر می تواند ما را سریعتر به کشورهای CIS (آسیای میانه و شمال) وصل کند. از آنجا که کشور قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ذخایر گاز جهان است، منابع مالی بسیار قوی دارد که می تواند در زیرساخت های بندری ایران سرمایه گذاری کند.از طرفی کشور قطر تمایل دارد به بازار آسیای میانه دست پیدا کند از اینرو با همکاری ایران، این  مهم دست یافتنی است.

کارشناس امور دریایی و بندری با بیان اینکه سرمایه گذاری قطری ها در ایران اتفاق مبارکی خواهد بود، گفت: نیازهای مصرفی این کشور خیلی زیاد است لذا تجار ایرانی به جهت استقبال قطری ها می توانند محصولات کیفی خود را صادر کنند.

اتابکی افزود: ترانشیپ کالاهای قطری در بنادر بوشهر و باهنر هم از دیگر موضوعاتی است که باید دنبال شود.این کشور در سال حدود ۲ میلیون کانتینر واردات کالا دارد لذا می توان بخشی از کالاها را از بنادر ایران به قطر ترانشیپ کرد. در گذشته بندر جبل علی چنین کاری را انجام می داد.حال ایران بنادر ایران می تواند جایگزین مناسب تری باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.