طرح جدید ارزی دولت مورد حمایت تمام ارکان و قوای سه گانه است

رئیس جمهور عبور از مشکلات را تنها با تلاش و استفاده درست از فرصتها و امکانات ممکن دانست و با بیان اینکه "جنگ، جنگ اراده ها است و نا امیدی از آینده بزرگترین خطر برای یک ملت است"، تصریح کرد: سیاست خارجی موفق، بالابردن هزینه دشمن است و اگر آمریکا برجام را زیر پا بگذارد، بالاترین هزینه را برای این کشور و پایین ترین هزینه را برای ایران خواهد داشت.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی در تبریز ، دخالت قدرتها در طول تاریخ را  نشانه جایگاه برتر ایران و ایرانیان در منطقه برشمرد و اظهارداشت: هر کجا مردم باشند، نظام موفق می شود و تمام موفقیت های دولت حاصل حضور، اعتماد و امید مردم است.
رئیس جمهور تقویت وحدت و انسجام ملی و برنامه‌ریزی دقیق برای پیشرفت و توسعه کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: امروز در سایه اعتقادات، فرهنگ متعالی، تلاش مضاعف و تجربه 40 ساله می‌توانیم با ایستادگی و تدبیر از مشکلات عبور کنیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه حضور مردم در تمامی عرصه‌ها می‌تواند موفقیت و پیروزی به همراه داشته باشد، اظهار داشت: بدون حضور و مشارکت مردم، نمی‌توان به موفقیت رسید و اگر مردم در طرح‌ها و صحنه‌های مختلف حضور و مشارکت فعال داشته باشند، حتماً با پیروزی همراه خواهیم بود.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تمام موفقیت‌های دولت یازدهم به دلیل امید، حضور و اعتماد مردم بود و در دولت دوازدهم نیز با حضور، اعتماد و تلاش موفق‌تر خواهیم بود.
دکتر روحانی تلاش برای مقابله با مشکلات و عبور از آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: اصولاً رشد انسان زمانی است که با انواع مشکلات از جمله جهل، عقب‌ماندگی، خشکسالی، حوادث طبیعی و مشکلات اخلاقی به مبارزه برمی‌خیزد و انسان در طول زندگی خود بایستی با مشکلات مختلف مبارزه کند و قدم به قدم در مسیر سعادت و پیروزی قرار بگیرد.
رئیس جمهور افزود: البته ممکن است در بروز برخی از مشکلات از جمله زلزله، به دلیل بی‌توجهی به استحکام ساختمان‌ها، خودمان مقصر باشیم، لذا باید اماکن زندگی خود را در برابر مشکلاتی مانند زلزله مقاوم کنیم.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه به دلیل جایگاه فوق‌العاده حساس ایران در منطقه، همواره حساسیت‌هایی نسبت به کشورمان وجود داشته است، گفت: در طول تاریخ، طوایف و گروه‌هایی در منطقه بودند که نسبت به ایران حسادت داشتند و برخی قدرت‌ها نیز چشم طمع به سرزمین غنی ایران داشتند و این حساسیت‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی که با منافع آنها سازگار نبود، بیشتر شد به گونه‌ای که در حوادثی مانند طبس مداخله آنها در کشورمان آشکار گردید.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، یکی از مقامات سیاسی بلندپایه انگلیس اعلام کرد که این انقلاب، 6 ماه بیشتر دوام نخواهد آورد. اما امروز 40 سال است که ملت ایران در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی و مقاومت کرده و با پیروزی آنها را پشت سر گذاشته است، البته چنین توطئه‌هایی باز هم ادامه خواهد داشت که باید هوشیار باشیم.
دکتر روحانی تاریخ را جنگ اراده‌ها توصیف کرد و گفت: تاریخ جنگ اراده در برابر رقبا و دشمنان است و اگر اراده ما بتواند بر اراده دشمن تفوق بیابد می‌توانیم دشمنان را در هم بشکنیم، اما اگر تردید بوجود بیاید، این تردید بلای بزرگ و در کنار آن ناامیدی بلایی بزرگتر است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ممکن است روزی دولت آمریکا تصمیماتی علیه ما اتخاذ کند که نباید زیاد اهمیت و تأثیری داشته باشد، چرا که ملت ایران در 40 سال گذشته در برابر توطئه‌هایی بزرگتر ایستادگی کرده و استقلال خود را حفظ کردند و امروز که شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته داریم، می‌توانیم به راحتی در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرده و به سلامت از آن عبور کنیم.
دکتر روحانی گفت: چندین ماه است که بحث نحوه برخورد رئیس جمهور آمریکا با برجام مطرح است و به صراحت اعلام می‌کنم که پیمان‌های خود را با دنیا بر مبنای منافع ملی امضاء می‌کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اساس سیاست خارجی بر مبنای هزینه است، اظهار داشت: اگر این هزینه کم باشد، یعنی سیاست خارجی موفق است و چنانچه هزینه زیاد باشد، نشان‌دهنده ناموفق بودن سیاست خارجی می‌باشد. همه ارکان کشور در 5 سال گذشته کاری کرده‌ایم که هزینه دشمن بالا رفته است.
دکتر روحانی تصریح کرد: اگر روزی برجام بهم بخورد ما هم در مقابل آن برنامه داریم، اما اگر امروز آمریکا بخواهد برجام را زیر پا بگذارد، بالاترین هزینه سیاسی و اخلاقی را در سطح جهانی پرداخت خواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: زمانی آمریکا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان تصمیماتی اتخاذ و آن را با هزینه کم به اجرا گذاشت، اما اگر امروز بخواهد اقدامی در این زمینه انجام دهد این اقدام هزینه بالایی برای آمریکا و هزینه کمی برای ما خواهد داشت.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: آقای ترامپ از ابتدا اعلام می‌کرد که برجام را بر هم خواهد زد و این توافق بدترین توافق برای آمریکا و زیان‌آور بوده است، اما هر بار آن را امضاء کرده و اعلام می‌کند که دفعه بعد امضاء‌ نخواهد کرد. اینکه نتوانسته تاکنون کاری در این زمینه انجام دهد بخاطر هزینه بالایی است که برای آمریکا خواهد داشت. البته ممکن است هر اقدامی انجام بگیرد، اما بی‌تردید بالاترین هزینه را پرداخت خواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: چند ماه پیش که آقای ترامپ سخنانی علیه کشورمان مطرح کرده بود، بلافاصله آماده پاسخگویی بودیم که پیش از ما اروپایی‌ها در مقابل آن موضع‌گیری کرده و آن را محکوم کردند و هنر ما این است که دوست صمیمی آمریکا را از آن جدا کرده‌ایم.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مهم این است که امروز تمام کشورهای دنیا به استثناء رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور کوچک منطقه همه کشورها تأکید دارند که برجام باید باقی بماند و اگر آمریکا از آن خارج شود، مرتکب اشتباه شده است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت نظامی جهان، برخی از کشورهای منطقه را به بهانه‌های مختلف، می‌دوشد و از آنها پول می‌گیرد و آمریکا با معرفی ایران به عنوان کشوری خطرناک در دنیا، به این اقدام دست می‌زند و در مسأله برجام یکی از موفقیت‌ها این بود که ایران‌هراسی را با مشکل مواجه کردیم و ایران‌هراسی آنها در زمینه هسته‌ای شکست خورد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صراحتاً اعلام کرد که ایران در مسیر صلح‌آمیز بوده است که این موفقیت بزرگی برای ملت ایران محسوب می‌شود.
رئیس جمهور گفت: امروز در مسیری قرار داریم که اگر آمریکا و دیگران بخواهند نسبت به توافق برجام به عهد خود وفا نکنند، بالاترین هزینه را پرداخت خواهند کرد.
دکتر روحانی تصریح کرد: معتقدم امروز ملت ایران از هر زمان دیگری آماده‌تر و متحدتر است.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تصمیم اخیر دولت در خصوص ارز، ‌گفت: در زمینه ارز یکی از تصمیماتی که در هفته‌های پیش اتخاذ کردیم، بخاطر این بود که دشمن به آن چشم دوخته بود و فکر می‌کرد جایی که می‌تواند تنش و التهاب ایجاد کند، بازار ارز است، اما خوشبختانه با پشتیبانی همه ارکان نظام، تصمیمی اتخاذ کردیم که دشمن را مأیوس می‌کند.
دکتر روحانی تصریح کرد: دولت زمانی می‌تواند موفق باشد که مردم و تمام ارکان نظام پشت سر هم و دست در دست یکدیگر حرکت کنند.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: البته از تصمیم دولت در حوزه ارز، عده کوچکی، متضرر می‌شوند ولی به هر حال دولت باید منافع 81 میلیون نفر را در نظر بگیرد و نمی‌تواند به منافع 10 الی 20 هزار نفر توجه کند.
دکتر روحانی تأکید کرد: تصمیماتی که دولت برای شرایط سخت اتخاذ کرده، قاطع و محکم است و آن را با قوت پیگیری می‌کند.
رئیس جمهور خطاب به ملت ایران، خاطر نشان کرد: نباید به هیچ عنوان برای آینده کشور، کوچکترین تصوری داشته باشید که با معضل مواجه خواهد شد. البته همیشه مشکلات وجود دارد، اما همانند گذشته و با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف خواهیم کرد.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید امیدوار بوده و به یکدیگر اعتماد داشته باشیم، گفت: نسبت به وعده‌هایی که در انتخابات دادم، روزی نبوده که آن را پیگیری نکرده باشم.ضمن اینکه می‌دانم اگر موانع و مشکلات را بازگو کنم، کمکی به حل مشکل نخواهد کرد، هرچند که می‌دانم نگفتن آن بار خودم را سنگین‌تر می‌کند.
رئیس جمهور افزود: همواره آنچه فکر می‌کردم، حق و درست بوده را بیان کردم و هیچگاه به دنبال رأی نبودم. امروز هم بر همان مبنا حرکت می‌کنم.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز با قوت مسیر رشد و توسعه و تعامل با جهان را ادامه می‌دهیم و روابط ما با دنیا بهتر از گذشته است و به جز یکی دو کشور منطقه که به دنبال جنگ بوده و توهماتی دارند، با سایر کشورهای منطقه روابط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای داریم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ماه شعبان را ماه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) دانست و اظهار داشت: پیامبر(ص) مظهر رحمت، بشارت و اخلاق برای همه عالمیان بود.
دکتر روحانی با بیان اینکه همواره از سفر به آذربایجان و تبریز بخاطر پیوستگی مردم این دیار با خاندان رسالت و آزادی و آزادگی مردم این دیار، روحیه می‌گیرم، اظهار داشت: تبریز یکی از ستون‌های بزرگ در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بوده است و حرکت مردم تبریز در 29 بهمن 56  در پیروزی انقلاب اسلامی، بسیار تاریخ‌ساز و تأثیرگذار بود و امروز هم مردم استان آگاهانه در صحنه حضور دارند و تلاش‌هایی که در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان وجود دارد، لذت‌بخش است.
در این دیدار تعدادی از فعالان اقتصادی، سیاسی و دانشگاهی استان در سخنانی دیدگاه‌ها و نظرات خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.