آرامش امروز کشور مرهون تلاش های سپاه است

سعید پورعلی در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس سپاه از خدمات ارزشمند سپاه پاسداران در حفظ آرامش وامنیت کشور تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، آیین گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس سپاه پاسداران ، شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت با حضور امام جمعه کیش، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش وجمعی از مسئولان محلی برگزارشد.
دکتر پورعلی دراین مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین اهمیت جایگاه امام سوم شیعیان امام حسین (ع) درتاریخ تشیع پرداخت و گفت: این امام بزرگوار تاریخ شیعه را برگی مهم زد و در دو راهی پیش رو به راه درست هدایت کرد.
معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: امام حسین (ع) بیراهه را درمسیر حرکت دین دید بیراهه ای که دین جدش را از محتوا خالی می کرد درحالیکه راه امام حسین (ع) ، برگرفته از سیره حضرت محمد(ص) است که پیامبر قلب ها بود اما به واسطه حفظ دین از گزند و آسیب در برابر ناکثین، قاسطین ومارقین تن به جنگ داد .
وی تشریح کرد: این مسئولیت اجتماعی امام حسین (ع) بود که در راه امربه معروف و نهی از منکر مردم را از رفتن به بیراهه باز دارد.
پورعلی با تاکید براهمیت پرداختن به سیره ، روش ، فلسفه وسبک زندگی امام حسین (ع) گفت: درانقلاب اسلامی نیز بانیان این انقلاب خواستشان این بوده است که سپاه کربلا، الگوی سپاه کشورمان باشد و سربازان این انقلاب ویژگیهای سربازان امام حسین (ع) را داشته باشند.
و ی با بیان اینکه نام تاریخ پرافتخار کشورمان متبرک به نام دفاع مقدس است افزود: کربلا یکی از زنده ترین وقایع تمام تاریخ است و امروز شاهد هستیم در سوریه و شاید فردا درکشوری دیگر این اتفاقات تکرار شود که باید واقعه کربلا الگویی برای مقاومت در برابر بیدادگری ها باشد.
پورعلی نام گذاری این ایام مبارک را بنام سپاه موهبتی دانست که برسنگینی بار مسئولیت سپاهیان می افزاید. وی آرامش امروز کشور را مرهون ایثار وجانفشانی های سپاه دانست وگفت: نیروهای سپاه ، جانبازان، شهدا وخانواده هایشان نقش زیادی درحفظ وحراست از امنیت وآرامش کشور دارند. درجزیره کیش نیز به واسطه موقعیت سوق الجیشی حفظ امنیت این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که به واسطه تلاش های این نیروهای نظامی وانتظامی شاهد آرامش مثال زدنی دراین منطقه کشور هستیم آن هم درشرایطی که درمنطقه خاورمیانه امنیت وآرامش کیمیایی کمیاب است.
وی درپایان با تقدیر از همدلی وهمراهی مسئولان کیش تاکید کرد: امروز درکیش درمسیر توسعه وتحول وبرای رسیدن به شهر خلاق نیازمند همراهی همه مسئولان هستیم .
امام جمعه کیش نیز دراین مراسم سپاه را محصول نظام جمهوری اسلامی و برگرفته از دین مبین اسلام دانست وبا اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سپاه گفت: به گفته فرمانده کل قوا، سپاه یک موجود زنده است که این سخن بیانگر این مضمون است که تا انقلاب اسلامی وجود دارد سپاه پاسداران نیز حیات دارد وپاسدار ارزش های نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده درادامه به تبیین تاثیر سپاه درعرصه های اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی ونظامی کشور پرداخت و گفت: سپاه درطول تاریخ انقلاب اسلامی تاثیر خود را درعرصه های مختلف نشان داده است و بخش زیادی از این اثرگذاری مرهون خانواده های سپاهیان است که درمسیر ایفای مسئولیت ها با وجود همه دشواریها ، حامی ، همراه وهماهنگ با سپاهیان هستند.
سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه سپاه زمانی به فرمان امام راحل(ره) شکل گرفت که انقلاب نهال نوپایی بود افزود: در واقع سپاه از زمانی تشکیل شد که در سال 42 امام فرمودند« سربازان من امروز در گهواره ها هستند» اما در سال 58 به شکل رسمی و قانونی پایه گذاری شد.
سردار ترابی با اشاره به اینکه سپاه از زمان تاسیس تا امروز فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است گفت: در روزگاری که سپاه با دست های خالی، بدون آموزش و تجربه در کمترین تعداد تاسیس شدند امام با آینده نگری سپاه را نیروی قدرتمندی می دیدند که از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب حراست و حفاظت خواهد کرد.
وی با اشاره به توان تولید محصولات نظامی توسط جوانان و فرهیختگان سپاه افزود: توان موشکی و پهبادی ایران امروز در منطقه حرف اول را می زند.
سردار ترابی با اشاره به خانواده های سپاهیان تاکید کرد: سختی بخشی از ماموریت های بزرگ سپاه بردوش خانواده های آن ها بوده و پیروزی در دفاع مقدس و حراست از نظام اسلامی علاوه بر اینکه مرهون خون هزاران شهید است بخشی مرهون صبر، ایستادگی، استقامت و متانت خانواده های رزمندگان سپاهی است که همیشه در عرصه های مختلف پا به پای فرزندان و همسران رزمنده خود مقاومت کرده اند.
گفتنی است درپایان از خدمات ارزشمند تعدادی ازجانبازان وسپاهیان کیش تقدیرشد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.