کسب قابلیت های انطباقی شرط موفقیت در تحولات امروز جهان است

محمد رضا سعیدی درمراسم آغاز به کار نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیش به تبیین قابلیت های انطباقی برای همگام شدن با تحولات امروز جهان پرداخت.

به گزارش فرینا، آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با حضور معاون وزیر ارتباطات ورییس سازمان فناوری اطلاعات، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مدیرکل دفتر نوآوری وسرمایه گذاری وزارت ارتباطات، معاونان اقتصادی وفرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان فناوری اطلاعات وارتباطات استانهای هرمزگان وفارس، مدیرفناوری اطلاعات وارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان محلی جزیره کیش وجمعی از فعالان دولتی وبخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات کشور عصر دوشنبه 3 اردیبهشت درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه در جهان امروز با سرعت روزافزون پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روبرو هستیم گفت: در عصر اطلاعات و انقلاب چهارم صنعتی و شاهد حضور جنبه های مختلفی مانند هوش مصنوعی و ماشین ها و تجهیزات هوشمند هستیم.
محمدرضا سعیدی افزود: این پدیده فرصت ها وتهدیدهای فراوانی برای ما به همراه دارد . در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات ازسویی شاهد افزایش کیفیت وبهره وری در زندگی هستیم و از سوی دیگر نوآوری تخریب گر با برهم ریختن سیستم ها وچارچوب ها می تواند آسیب زا باشد.
وی با این مقدمه به بیان موضوعی پرداخت که به عنوان سوالی کلیدی در مواجهه با تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات مطرح است. اینکه دارای چه قابلیت های فردی وسازمانی برای انطباق با این فضای درحال تغییر هستیم؟
سعیدی در ادامه تشریح کرد : قابلیت های لازم برای اینکه بتوانیم کسب وکار خود را دائم با محیط موجود منطبق کنیم چیست و یا کدام سازمانها می توانند از این آزمون موفق بیرون بیایند وبا مشکل یا چالشی مواجه نشوند؟ در این خصوص باید به چند نکته توجه کرد.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: شروط لازم برای داشتن قابلیت انطباق فاکتورهای مختلفی است که می توان از مهمترین آن به توانایی شناسایی دانش و فرصت های خارج از سازمان ، تفسیر این دانش، قراردادن این دانش درنقاط مختلف سازمان وامکان رجوع به آن و درنهایت به کارگیری این دانش است.
وی تاکید کرد: سازمانی موفق است که به توانمندی اجرای این موارد دست یابد . البته نقطه مقابل کسب این توانمندی که به عنوان معضلی می تواند سازمان ها را با مشکل مواجه کند خودشیفتگی برخی سازمان هاست . این سازمانها دانش وفهم خود را بالاتر وبرتر از مشتریان خود می دانند . اگر ما توانستیم درسازمانها وبنگاههای خود این نوع قابلیت ها را پرورش دهیم می توانیم درجهان تکنولوژی شبکه ای پیشرفت کنیم.
سعیدی با بیان اینکه اگردرحوزه فناوری اطلاعات تلاش کافی بکنیم می توانیم فاصله خود را با جهان کم کنیم افزود: درجزیره کیش از برگزاری این رویدادها درحوزه فناوری اطلاعات استقبال می کنیم وامروز توسعه جزیره کیش فقط درحوزه های فیزیکی و فضا محور نیست بلکه باید زیرساخت های فناوری اطلاعات و قابلیت های کسب دانش وکاربرد آن را ارتقاء دهیم به همین دلیل توجه ما به موضوعات آی تی و تله کام بیشتر شده است .
وی درپایان ابراز امیدواری کرد با همکاری دست اندرکاران این حوزه جزیره کیش با ارتقاء بسترهای اینترنتی ، درحوزه فناوری اطلاعات وارتباطات درکشور پیشرو باشد و با بهره گیری از توانمندیهای متخصصان در زمینه اکوسیستم های هوشمند نیز موفق عمل کند.
گفتنی است اولین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات با عنوان کیتکس 2018 در فضایی به وسعت 7 هزار مترمربع درمرکز بین المللی نمایشگاههای کیش میزبان علاقمندان است. این نمایشگاه دارای 3هزار و200 مترمربع فضای مفید است و 57 شرکت کننده تا ششم اردیبهشت در حوزه های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء ، هوشمند سازی وامنیت اطلاعات، آخرین توانمندی های خود را عرضه می کنند.
برگزاری رقابت های رایانه ای و ساخت نرم افزارهای کاربردی ، حضور استارتاپ ها و برپایی سمینارها وکارگاه های تخصصی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.