فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در مناطق آزاد نهادینه شود

امام جمعه هادیشهر در جلسه شورای اسلامی شهرستان جلفا، بر لزوم توجه به مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی در فعالیت های مناطق آزاد و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری در این جلسه گفت: مصرف کالای ایرانی، راه مناسبی برای توانمندسازی کشور است و مناطق آزاد ایران می توانند در این زمینه نفش آفرینی کنند.
وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در منطقه آزاد ارس یک ضرورت است و علاوه بر بخش های اقتصادی و تجاری باید به فعالیت های اثرگذار فرهنگی نیز تاکید شود.
حجت الاسلام و المسلمین انتظاری خاطرنشان کرد: تاثیر فعالیت های فرهنگی بسیار بیشتر از فعالیت های امری و دستوری است و نهادینه شدن پاکدستی در جامعه تنها از این طریق می تواند محقق شود.
گفتنی است، شورای اداری شهرستان جلفا، امروز سه شنبه 4 اردیبهشت 97 با حضور مرتضی بانک، نماینده ویژه اعزامی از سوی رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا، ائمه جمعه هادیشهر و منطقه آزاد ارس، مدیران و روسای سازمان منطقه آزاد ارس و اداره های شهرستان جلفا، در سالن حکیم نباتی برگزار شد.
در ادامه این برنامه و از طریق ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور 4 طرح تولیدی خدماتی با سرمایه گذاری یک هزار و 770 میلیارد ریال رسما به بهره برداری رسید.
کارخانه آریان دوخت ارس؛ تولید کننده کت و شلوار با سرمایه گذاری حدود 70 میلیارد ریال، اشتغال 180نفری و ظرفیت تولید 200هزار کت و شلوار در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.
افتتاح خط مونتاژ خودروی پیکاپ آمیکو با سرمایه گذاری 623 میلیارد ریال بخش دیگری از برنامه بود. ظرفیت تولید سالانه این مجموعه 30 هزار دستگاه خودروی دوکابین و تک کابین با قدرت کشنده مختلف بوده و 500 نفر مشغول به کار شده اند.
همچنین در سفر مشاور رئیس جمهور به منطقه آزاد ارس، امروز خط پنجم کارخانه نساجی جلفاکاران ارس با ظرفیت تولید روزانه 20 تن نخ فرش ماشینی و با سرمایه گذاری 380 میلیارد ریال و اشتغالزایی 30 نفر راه اندازی شد.
افتتاح کارخانه جلفا چوب ارس، تولیدکننده ورق های چوبی ملامینه و هایگلس با ظرفیت 9 میلیون مترمربع و سرمایه گذاری خارجی به میزان 694 میلیارد ریال که برای 43 نفر شغل ایجاد کرده است نیز بخش پایانی برنامه های امروز در منطقه آزاد ارس بود

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.