بازدید سفیر اسپانیا از منطقه آزاد اروند

ادواردو لوپز سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بازدید کرد.

به گزارش فرینا، سفیر اسپانیا در ایران در بدو ورود به منطقه آزاد اروند، مورد استقبال استاندار خوزستان و مسئولین آبادان، خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت.
لوپز در بازدید از منطقه آزاد اروند، ظرفیت های گردشگری این منطقه را مطلوب و در خورتوجه و جذاب برای گردشگران غیرایرانی توصیف کرد و از انتقال تجریبات صنعت گردشگری کشور متبوع خود به ایران بویژه آبادان و خرمشهر خبر داد.
وی آمادگی شرکت های گردشگری اسپانیایی را برای اعزام گردشگر به شهرهای زیبای آبادان، خرمشهر و سواحل خلیج فارس اعلام کرد و افزود: آماده همکاری گسترده با ایران برای تبادل گردشگر و فعالیت تورهای گردشگری اسپانیا در ایران هستیم.
سفیر اسپانیا در ایران اظهارکرد: با توجه به علاقه مردم آبادان به فوتبال و وجود اشتراکات فرهنگی، آمادگی داریم در باره خواهرخواندگی آبادان و شهر فوتبالی "بیلبائو" اسپانیا اقدام های لازم صورت گیرد.
ادواردو لوپز در سفر به منطقه آزاد اروند از سواحل کارون، بهمنشیر و آبراه مرزی اروندرود بازدید و با ظرفیت های گردشگری آبی این منطقه آشنا شد.
سفیر اسپانیا به همراه دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در بازدید از چند واحد صنعتی خرمشهر و پالایشگاه نفت آبادان با توانایی های و ظرفیت های صنعتی این منطقه آشنا شد.
وی آمادگی شرکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی اسپانیا را برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، صنعت فولاد و نفت و انرژی اعلام کرد.
تاکنون شرکت های از چین، امارات متحده عربی، کویت، کره جنوبی وعمان در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.
روند سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد پس از برجام سرعت گرفته است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.