منطقه آزاد اروند دانشجویان پزشکی را بورسیه کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شاخص های سلامت در خوزستان به دلایل مختلفی از جمله وجود ریزگردها، آب و فاضلاب، بالا بودن سطح آبهای سطحی و آمار مرگ و میر مادران باردار رضایت بخش نیست.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی، شنبه شب در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان در سالن اجتماعات هتل کاروانسرا بر ضرورت ساخت بیمارستان 400 تختخوابی با مشارکت وزارت نفت تاکید کرد و گفت: شرکت نفت برای ساخت این بیمارستان می تواند از فاینانس خارجی استفاده کند.
وی گفت: ساخت یک بیمارستان 400 تختخوابی جزء اقتصادی ترین کارها با فاینانس خارجی خواهد بود.
وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند گفت: برای فعالیت سرمایه گذار و سرمایه گذاری در زمینه داروسازی و ساخت تجهیزات دندانپزشکی در منطقه آزاد مجوز فعالیت خواهیم داد و در این زمینه کمک می کنیم.
قاضی زاده هاشمی راه اندازی کارخانه ساخت سرم و کیسه خون در منطقه آزاد را اقدامی خوب ارزیابی کرد و گفت: این کارخانه می تواند مشتریان خوبی از کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس و منطقه خوزستان را جذب کند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جذب نیرو گفت: سهم جذب نیرو در این منطقه 50 درصد بومی است و منطقه آزاد اروند می تواند تعدادی از دانشجویان پزشکی را بورسیه کند.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه استعدادهای این منطقه بالاست گفت: در بازدیدی که از شهرهای آبادان و خرمشهر از قبل و الان داشته ام خوشبختانه شرایط بهتر از قبل شده البته کاستی ها و کمبودهایی نیز هنوز وجود دارد.
وی ادامه داد: جذب هیات علمی باید از طریق سازمان امور استخدامی پیگیری شود و ما نیز پیش قدم هستیم و باید تلاش کنیم که اینجا قطب مهم پزشکی شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.