تدوين برنامه طراحي پنجره واحد خدمات رساني در مناطق آزاد

  • يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 18:22
  • خبر ویژه
  • 0 دیدگاه
مناطق آزاد کشور به سیستم پنجره واحد خدمات رسانی مجهز شده و راهکارهای طراحی و تدوین برنامه های این سیستم در نشست های مدیران عالی مناطق آزاد کشور در دست بررسی است.

به گزارش فرینا، در نشست شورای معاونین و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور که امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، درباره سیستم پنجره واحد خدماتی و اطلاع رسانی بحث و گفتگو شد.

این پنجره واحد که توسط مشاورین خارجی طراحي، اجرا و پياده سازي مي شود به منظور توسعه یکپارچه فرآیندهای کسب و کار در مناطق آزاد کشور راه اندازی می شود. 

در این نشست تقویم اجرایی و برنامه ریزی های انجام شده این سیستم توسط مشاورین طرح به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد ارائه شد.

در ادامه این نشست که معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه آن بود بر تشکیل کارگروه مشترک اجتماعی ـ فرهنگی میان شورایعالی مناطق آزاد و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد.

مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این خصوص گفت: امیدواریم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم از ظرفیت های موجود برای فعالیت  های فرهنگی هنری استفاده کنیم و با برنامه ریزی معاونت اجتماعی و فرهنگی دبیرخانه شورای عالی، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های فرهنگی، هنری پایدار را با توجه به سوابق، مشخصه های اجتماعی، فرهنگی و زیست بوم در مناطق آزاد کشور سامان دهیم.

مشاور رییس جمهور بر ارتباط بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: برای همکاری های بیشتر، کارگروه مشترک معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود.

در ادامه سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر هم افزایی و ظرفیت های مناطق آزاد کشور برای رونق فعالیت های هنری اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی هنری در مناطق آزاد، تاکنون بیشتر معطوف گونه ای از هنر به مثابه به سرگرمی بوده است اما چنانکه این حرکت در سال های اخیر در حال شکل گیری و جوانه زدن است، می توان فراتر از آن با توجه به مشخصه های فرهنگی، اجتماعی، زیست بوم و سابقه هر منطقه با رویکرد توسعه پایدار و براساس پژوهش و مطالعه برنامه هایی را برای کارآفرینی و توسعه اقتصاد فرهنگ در مناطق آزاد طراحی کرد.

او ادامه داد: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مطالعات برنامه جامع کارآفرینی هنر برای مناطق آزاد، با رویکرد توسعه پایدار، با ۲ محور برندسازی مکان و کارآفرینی هنر تدوین کرده است و آمادگی دارد طرح خود را متناسب با هر منطقه ارائه کند و تفاهم نامه مشترکی میان معاونت امور هنری و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منعقد کند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.