دستیابی روستای کانی به عنوان روستای پاک جزیره قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از انتخاب روستای کانی به عنوان روستای پاک در جشنواره " جزیره سبز، روستای پاک" توسط هیئت داوران خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی گفت: در این جشنواره هیئت داوران که شامل ۹ گروه از کارشناسان آگاه به مسائل محیط زیستی بودند با مدنظر قراردادن شاخص های کمی و کیفی از پیش تعیین شده برای ارزیابی روستاها اعزام شدند.
وی ادامه داد: وضعیت پاکسازی مبادی ورودی روستاها، وضعیت نظافت معابر،  نخاله های موجود و ماندگاری آنها، سطل های زباله، وضعیت ظاهری و نگهداری فضای سبز از قبیل هرس، آبیاری درختان و درختچه ها و وضعیت پاکسازی مبادی دسترسی به سایت های گردشگری موجود در هر روستا از جمله مهم ترین شاخص های ارزیابی روستاها بود و در نهایت روستای کانی توانست رتبه برتر در دستیابی به این شاخص ها را به خود اختصاص دهد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: همچنین در یکی دیگر از برنامه های این جشنواره بین شرکت کنندگان در هر روستا قرعه کشی شد و به نفرات برگزیده یک دستگاه دوچرخه از طرف سازمان منطقه آزاد قشم به اهدا می شود.
وی خاطر نشان کرد در این جشنواره  مسائل و ‌مشکلات موجود در روستاها جهت رسیدگی و پیگیری توسط هیئت داوران منعکس شد و به منظور ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست شهری و روستایی و پاکسازی محل زندگی جزیره نشینان، این طرح با مشارکت خوب شهروندان و روستائیان جزیره، ادامه دار خواهد بود.
جشنواره "جزیره سبز، روستای پاک" همزمان با روز زمین پاک در سراسر جزیره قشم برگزار شد و تمامی ساکنین جزیره در یک بسیج همگانی به پاکسازی روستاها و سواحل پرداختند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.