جذب سرمایه خارجی در بنادر با مشکلی مواجه نمی شود / اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر 

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سرمایه گذاران متعددی برای حضور در بنادر ایران اعلام آمادگی کردند بدین جهت با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری می توان سرمایه های خارجی را جذب کرد.   

مسعود خیاط زاده درباره خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر سرمایه گذاری در بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: ایران سال های متمادی است که با تحریم روبرو شده است حتی در زمان برجام هم آمریکا موانع متعددی ایجاد می کرد تا روند توسعه ای در کشور مختل شود.از اینرو خروج آمریکا از برجام، تاثیری بر فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری نخواهد گذاشت.

خیاط زاده گفت: از آنجا که ایران همواره در شرایط تحریمی به سر می برده است اکنون نیز مشکلی در جذب سرمایه گذار نخواهیم داشت. سرمایه گذاران واقعی به منفعت مالی خود می اندیشند بدین جهت مسایل سیاسی برای آنها در اولویت نیست. اگر به سمت تسهیل فرآیند سرمایه گذاری حرکت کنیم در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده است می توان سرمایه گذاران بیشتری را جذب کرد.

ابراز تمایل چینی ها برای سرمایه گذاری در بندر آبادان
 
وی افزود: در نشست های که با سرمایه گذاران خارجی داشته ایم آنها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران اعلام آمادگی کرده اند. اخیرا نیز یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در بندر آبادان،  ابراز تمایل کرده است. با  حضور شرکت های خارجی می توان در جهت توسعه بنادر گام برداشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: پتانسیل بنادر کشور را نباید دستکم گرفت. اکنون ظرفیت خالی وجود دارد که به آن توجه نمی شود. سازمان بنادر و دریانوردی باید فرصت های سرمایه گذاری در بنادر کشور را اطلاع رسانی کند تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی بدانند در چه بخش های امکان حضور دارند.

فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بنادر نباید از دست برود

خیاط زاده ادامه داد: حجم مبادلاتی که اکنون در بنادر کشور ثبت می شود با توجه به ظرفیت بنادر کشور اعداد چشمگیری نیست. از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی در مورد تخفیف های بندری باید اهتمام بیشتری بورزد.البته در سال جاری تعرفه های بندری کاهش پیدا کرد و این امر کار بزرگی بود ولی در شرایط موجود و با هدف رونق بنادر می توان مجددا تعرفه ها را بازنگری کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد بنادر جنوبی کشور گفت: بنادر خرمشهر و آبادان ظرفیت خالی زیادی دارند بدین جهت با توسعه زیرساخت بنادر یاد شده می توان سهم تجارت در این مناطق را افزایش داد. این در حالی است که بندر فاو در عراق با سرعت در حال پیشرفت است. ما نباید اجازه دهیم فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بنادر کشور از دست برود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.