تولید اسید چرب و گلسیرین درجه یک در جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از شرکت صنعتی دامونش در شهرک صنعتی تولا و روند تولید محصولات درجه یک صادراتی این کارخانه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی با حضور در این شرکت صنعتی و در گفت و گو با مدیران این مجموعه بر حمایت از تولیدات محصولات صادرات محور بر اساس سیاست کلی نظام و دولت تدبیر و امید و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
وی با اشاره به سخنان دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری در سفر به تبریز و تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید به مناطق صادرکننده تبدیل شوند، افزود: روند فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه آزاد قشم براساس نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به سمت تولید محصولات صادرات محور برنامه ریزی شده است.
مومنی با کسب اطلاعات لازم از چگونگی روند تولید محصولات این شرکت، اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی دقیق و افزایش تولید در سه شیفت کاری شاهد صادرات کل محصولات این شرکت به کشورهای اروپایی باشیم.
بنا به این گزارش، مدیر این واحد صنعتی هم با اعلام گزارش چگونگی تولید محصولات در این واحد صنعتی، گفت: اسید چرب و گلیسیرین از روغن های گیاهی همچون آفتابگردان، کُنزا، نارگیل، کنجد و ... با هدف صادرات در این مجموعه صنعتی تولید می شود.
رسول پور غلام، افزود: محصولات تولیدی این کارخانه در صنایع رنگ، رزین، انواع چسب ها، صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده ها قابل مصرف است.
او ادامه داد: سیاست شرکت صنعتی دامونش، تولید حداکثر 50 تُن محصول باب سه شیفت کاری در روز است اما شروع کار این واحد صنعتی با یک شیفت کاری و استفاده از 30 نیرو که اکثراً بومی منطقه هستند برای 20 تُن محصول در روز برنامه ریزی شده است.
به گفته مدیر این واحد صنعتی، این کارخانه با تجهیزات مدرن شرکت زیمنس آلمان توسط متخصصان داخلی و بدون حضور خارجی ها راه اندازی شده است و به دلیل توان تولید محصولات درجه یک، این شرکت از امتیاز ویژه در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است و هیچ رقیبی در تولید محصولات خود ندارد.
پورغلام اظهار کرد: راه اندازی این کارخانه در شهرک صنعتی تولای منطقه آزاد قشم می تواند زمینه فعالیت کارخانه های پائین دستی همچون تولید رنگ و رزین، شامپو و صابون و شوینده های مختلف را به همراه داشته باشد.
شرکت صنعتی دامونش قشم از سه بخش سمغ گیری، جداسازی مولکولی و حرارتی جهت تولید محصول تشکیل شده است.
تمامی تجهیزات این واحد صنعتی از جمله PLC آن به عنوان قلب تپنده این مجموعه مربوط به کشور آلمان و شرکت زیمنس می باشد.
مخازن این واحد صنعتی توسط مهندسان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است و امید می رود با افزایش میزان تولید در سه شیفت کاری شمار نیروهای مستقیم فعال در این مجموعه که بیشتر آنان بومی منطقه خواهند بود به بیش از 100 نفر برسد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.