نخستین پایگاه امداد و نجات شهری در جزیره قشم راه اندازی می شود

رییس جمعیت هلال احمر قشم از دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات شهری در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد رئیسی همزمان با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر،گفت: نخستین پایگاه امداد و نجات شهری در جزیره به زودی به عنوان یک بخش مستقل و ۲۴ ساعته در محدوده بندر لافت و شهر قشم راه اندازی شود.
وی ادامه داد: جزیره قشم با بیش از 140 هزار نفر جمعیت و پذیرایی سالانه از صدها هزار گردشگر یکی از نقاط استراتژیک و پرتردد در جنوب کشور به شمار می آید و راه اندازی پایگاه های امداد و نجات شهری برای پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار و امدادرسانی به موقع ضروری است.
رییس جمعیت هلال احمر قشم از آموزش همگانی در زمینه امداد و نجات به عنوان اولویت اصلی این نهاد نام برد و اضافه کرد: پاسخگویی، پیشگیری از حوادث و آموزش به داوطلبان بنیان اصلی و رسالت جمعیت هلال احمر است.
به گفته رئیسی هم اینک جمعیت هلال احمر قشم با ۳۰۰ عضو جوان زیر ۲۹ سال و ۵۰۰ عضو بالای ۲۹ سال، کمک‌های اولیه، مهارت های داوطلبی و اقدامات امداد نجات را به داوطلبان آموزش می دهد.
جایگاه ویژه هلال احمر در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برای نخستین بار 
رئیس جمعیت هلال احمر قشم با تقدیر از توجه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به نقش موثر هلال احمر در زمینه امداد رسانی در این منطقه، افزود: نهاد هلال احمر با درایت حمیدرضا مومنی برای نخستین بار در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز ۹۷ حضور داشت. 
او ادامه داد: حمیدرضا مومنی نخستین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم است که از پست های امدادی نهاد هلال احمر در ایام نوروز بازدید و بر نقش تاثیر گذار فعالان این‌ نهاد تاکید کرد.
به گفته رئیسی؛ تلاش گسترده نهاد هلال احمر قشم با نیروهای داوطلب و تجهیزات مدرن، موجب دلگرمی و اطمینان خاطر سرمایه گذاران به ویژه شرکت های صنعتی در این منطقه شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.