شهروندان کیش در امدادرسانی پیشتاز کشور هستند

معاون جمعیت هلال احمر جزیره کیش با اشاره به نقش شهروندان این جزیره در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: ساکنان این جزیره مرجانی در امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان کشور پیشتاز هستند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالله علیخانی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر افزود: سال 96 یکی از سال‌های پر حادثه کشور از نظر بروز وقایع و بلاهای طبیعی بود.
وی اظهار کرد: در این بین حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه و سرپل ذهاب یکی از مهمترین حوادث کشور در سال گذشته بود که بخش اعظمی از مردم کشور را تحت تاثیر قرارداد و در این حادثه 2000 روستا آسیب جدی دید.
وی تصریح کرد: در امر امداد رسانی این حادثه، جزیره کیش و شهروندان آن نسبت به دیگر مناطق کشور فراتر از وظیفه انسانی خود ظاهر شدند.
وی افزود: در این راستا مردم، تجار، کسبه ، بازاریان، سازمان منطقه آزاد و همه آحاد جزیره در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه پای کار آمدند و 50 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.
وی در ادامه در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر جزیره کیش در سال گذشته افزود: 20 پایگاه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی در جزایر کیش، هندورابی، آفتاب، چارک، مرکز فرودگاه و بندرگاه مستقر شدند.
وی اظهار کرد: در چهار پایگاه نوروزی با استقرار پزشک خدمات لازم در حوزه سلامت و درمان و اقدامات اورژانسی برای هشت هزار و 100 نفر در مدت 20 روز ارائه شد.
علیخانی گفت: سال گذشته در پنج پایگاه شبانه روزی مستقر در جزیره هندورابی و در محل های فرودگاه، کشتی یونانی و اسکله تفریحی نیز به هفت هزار و 650 خدمات امدادی و کمکهای اولیه و اعزام به مراکز درمانی ارایه شد.
وی به طرح همای رحمت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح کمک‌های مردمی و خیران جمع آوری و بسته بندی شد و 156 خانوار بسته های حمایتی به ارزش یک میلیون ریال را دریافت کردند.
وی گفت: با اجرای طرح فرشتگان رحمت نیز 228 سبد غذایی و البسه بین نیازمندان توزیع شد.
علیخانی افزود: همچنین 40 نفر از نیازمندان و معرفی شدگان توسط ارگانها و نهادها مستقر در جزیره ، از کمک هزینه بیمارستانی ، دارویی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی این جمعیت برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه درحوزه ارائه خدمات کمک هزینه‌های بیمارستانی و دارویی آماده ارائه کمک به نیازمندان هستیم اظهار کرد: با هماهنگی مرکز انتقال خون بندرلنگه سال گذشته در محل مسجد امام حسن عسگری (ع) جزیره کیش، 297 واحد خون از اهداکنندگان در جزیره جمع آوری شد.
علیخانی گفت: همچنین در ماه رمضان سال گذشته 357 نفر از سفره مهربانی اطعام و پذیرایی شدند و هفت کاروان سلامت نیز در مسجد نور، کمپ سحر، جزیره هندورابی و مصلای نمازجمعه مستقر و خدمات ارائه کردند.
وی با اشاره به حادثه خیزی کشور و ضرورت اجرای طرح خودامدادی در بین خانواده ها افزود: 30 دوره آموزشی و خدمات در سطح پایه برای شهروندان و خانواده ها برگزار کردیم و در این راستا ناخداها، 300 نفر از کارگران و فعالان کلوپ های دریایی نیز آموزش دیدند.
وی گفت: طرح خادم یا خانواده آماده در مخاطرات نیز برای 750 خانوار در منطقه شهرک میرمهنا اجرا شد و در قابل برگزاری 12 دوره آموزش این خانواده ها با روشهای ایمنی در مخاطرات آشنا شدند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر، نوسازی تجهیزات و خودروهای لجستیکی می باشد که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش یک دستگاه آمبولانس و خودرو کمک دار اضافه شد.
علیخانی گفت: همچنین 2 دستگاه خودرو ، یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو واسط نجات نیز امسال به این جمعیت افزوده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر کیش در راستای اهداف این جمعیت، امسال دوره‌های حمایت روان برای اقدامات عقلایی و بالا بردن صبر و آستانه تحمل در حین ماموریت و بروز حوادث را سپری می کنند.
وی افزود: در جزیره کیش یک هزار نفر در سازمانهای مختلف به عنوان عضو افتخاری در این جمعیت حضور دارند که 700 نفر آنها دانش آموزان و دانشجویان و 150 نفر در زمینه کار عملیاتی و 150 نفر نیز در زمینه امدادرسانی در حین حوادث به این جمعیت کمک می‌کنند.
18 اردیبهشت ( 8May ) مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.
این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد، بر اساس موافقتنامه ژنو در سال 1864 میلادی و به خصوص به علت تلاش شخصی به نام ژن هنری دونان (Jean Henry Dunant) سوئیسی، 'صلیب سرخ' نام گرفت.
در سال 1862 ، دونان کتاب 'خاطره ای از سولفرینو Solferino ' را شرح داد و خواستار تشکیل جمعیت های امدادی داوطلب برای تسکین آلام این گونه آسیب دیدگان از جنگ شد.

برچسب ها : جزیره کیش
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.