اخبار اقتصادی | تجهیزات فرودگاهی ایران، تکمیل است

تهران- ایرنا- معاون عملیات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره تاثیر خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام گفت: بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز فرودگاهی تامین شده است و به شرکت های خارجی وابسته نیستیم.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: «غلامحسین باقریان» امروز (یکشنبه) افزود: در برنامه ریزی های خرید تجهیزات ناوبری و ارتباطی، برجام را فرصت موقتی دیدیم و در 2 سال گذشته بسیاری از تجهیزات مورد نیاز سیستم های ناوبری هوایی را از شرکت های خارجی خریدیم.
هجدهم اردیبهشت ماه رییس جمهوری آمریکا از توافق بین المللی موسوم به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) خارج شد.
این توافق در بیست و سوم تیرماه 1394 بین جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان (گروه 1+5) امضا و از دی ماه همان سال اجرایی شده بود.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام بدعهدی خود را به جهانیان نشان داد اما ایران از این اقدام دولتمردان آمریکایی چندان تاثیر نمی گیرد زیرا بخش زیادی از سیستم های ناوبری هوایی مورد نیاز کشور خریداری شده است.
«سامانه های نشاندهنده فاصله و جهت هواپیما تامین و سیستم های هدایت هواپیما در زمان نشست در فرودگاه ها نیز با برگزاری مناقصه های قانونی خریداری شده است».
به گفته وی، برخی از تجهیزات فرودگاهی، ناوبری و ارتباطی فرودگاه ها از شرکت های دانش بنیان تامین شده است.
باقریان ادامه داد: ما به طور تقریبی همه تجهیزات ارتباطی با هواپیما را به طور کامل خریداری کرده ایم. 
به گفته وی، اکنون یک رادار پیشرفته در حال نصب در فرودگاه بندرعباس است، یک رادار دیگر پس از ترخیص از گمرک در مهرآباد نصب و سومین رادار نیز به فرودگاه شیراز فرستاده می شود.
معاون عملیات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: خوشبختانه قرارداد عملیات به روز رسانی 14 رادار موجود در کشور نیز نهایی شده است و تا 2 روز آینده امضا می شود.
ایران ۸۹ فرودگاه قابل بهره برداری دارد که ۷۰ فرودگاه آن تجاری است.
64 فرودگاه فعال مسافری در کشور وجود دارد که ۵۴ فرودگاه آن ملکی و متعلق به شرکت فرودگاه هاست.

برچسب ها : فرودگاه ها برجام
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.