جزیره قشم مهیای رمضان می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی جزیره قشم برای برگزاری با شکوه آداب و فرایض ماه رمضان و افزایش امنیت و آرامش معنوی جامعه در این ماه مبارک خبر داد.

به گزارش فرینا، رسول اکبری گفت: آداب و فرایض ماه مبارك رمضان با قداست ویژه خود، ریشه در فرهنگ مردم این مرز و بوم و نقش مهمی در ایجاد همبستگی بین مسلمانان جهان دارد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات قرائت قرآن در شهرهای قشم، سوزا، درگهان و هرمز، برگزاری دوره های آموزشی در مساجد با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده با مشارکت های مردمی و برگزاری جشن رمضان با محوریت آشنایی با مفاهیم قرآنی با حضور فرهیختگان در شهرهای قشم و درگهان ویژه کودکان بخشی از این برنامه هاست.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری با مساجد جهت برگزاری مراسمات شب های قدر در دهه آخر ماه مبارک رمضان با دعوت از سخنرانان و مداحان کشوری خبر داد و بیان کرد: در این ایام همراه با برگزاری  نماز جماعت در هفت مکان از نمازخانه های سازمان منطقه آزاد قشم به سوالات شرعی مراجعین نیز پاسخ داده می شود.
به گفته اکبری، برگزاری مراسم تجلیل از مبلغین ماه مبارک رمضان و مسابقه ضیافت از برنامه های دیگر این معاونت در بزرگداشت رمضان الکریم است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مشارکت مدیریت امور فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان، خبر از برپایی مسابقات جام رمضان توسط اداره کل ورزش و جوانان این سازمان داد و عنوان کرد: تیم های فوتسال چمنی ادارات در مسابقاتی که به مناسبت این ایام برگزار می شود به مصاف یکدیگر می روند.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.