معرفی 46 واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی برای دریافت تسهیلات بانکی

سازمان منطقه آزاد انزلی در سال 96 اقدام به ثبت نام، معرفی و پیگیری جهت دریافت 1005 میلیارد ریال تسهیلات برای 46 واحد تولیدی فعال منطقه در سامانه بهین یاب نموده است.

به گزارش فرینا، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه به عنوان مهمترین اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی برای تسهیل و تسریع روند تولیدی کارخانه های منطقه در دستور کار قرار دارد که در این راستا معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان اقدام به پیگیری درخواستهای شرکت های منطقه جهت اخذ تسهیلات از سامانه بهین یاب نموده که طی سال گذشته از مجموع مبلغ معرفی شده ،مبلغ 317 میلیارد ریال تسهیلات به 13 واحد صنعتی منطقه از طریق سامانه مزبور تخصیص یافته و پرداخت گردید و بقیه موارد ثبت نام شده در دستور پیگیری و پرداخت قرار دارد.
سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سالهای گذشته و سال 96 از طریق برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی ـ صادراتی منطقه علاوه بر ارائه مشاوره در نحوه تکمیل فرم های سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن تجارت، پیگیری های لازم را از وزارتخانه مزبور انجام داده و جلسات متعددی با بانک های عامل جهت تسریع در فرایند تخصیص تسهیلات درخواستی از سوی این سازمان صورت گرفته است.
از سوی دیگر با تأمین منابع مالی زمینه اجرای برنامه های تولیدی و طرح های بازسازی کارخانه و نوسازی خطوط تولید نیز فرآهم شده تا واحدهای تولیدی و صادرکنندگان منطقه گام های محکم تری در بازاریابی خود برداشته و موجبات رونق فضای کسب و کار براساس مزایا و معافیت های قانونی منطقه فرآهم می شود تا موجبات افزایش اشتغال در سطح منطقه پدید می آید.
گفتنی است: طی یک سال گذشته بانک های ملی، کشاورزی، سپه، توسعه تعاون، صنعت معدن اقدام به همکاری با این سازمان نموده اند و در عین حال سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته با اجرای طرح های حمایتی و مشورت های کارشناسی موفق به فعال سازی 62 واحد تولیدی غیر فعال و راکد با ایجاد اشتغال 1513 نفر در سطح منطقه شده است.
در پایان این گزارش آمده است: سامانه بهین ‌یاب به عنوان درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت، پنجره واحد برای ارائه اطلاعات و خدمات مورد نیاز فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت بوده که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌ اندازی شده و تمام درخواست ‌های واحد تولیدی مانند صدور پروانه بهره ‌برداری، اخذ تسهیلات، جواز تأسیس، خرید مواد اولیه، بورس کالا، آمار تولید و... از این طریق قابل ثبت و رهگیری است و با همکاری این سازمان و وزارتخانه مزبور طی سالهای گذشته اقدامات مشترک موثری جهت بهره مندی واحدهای تولیدی منطقه از این خدمات صورت گرفته است.
 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.