اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان و سوم خرداد در اروند

با نزدیک شدن به ایام مبارک رمضان و سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر همیشه قهرمان؛ سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مورد برگزاری برنامه های ویژه توسط این معاونت گفت: با توجه به تلاقی سوم خرداد با ماه مبارک رمضان ،برگزاری مراسم های فرهنگی در نظر گرفته شده نسبت به سال های گذشته به شکل دیگری مهندسی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده شروع این برنامه ها را با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مقاومت(رسام) که به صورت مشارکتی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شکل گرفت، عنوان کرد و افزود:در طول این ایام رخدادها و برنامه های متنوع بسیاری که عمدتا به صورت مشارکتی خواهند بود را در دستور کار خود داریم. از جمله این برنامه می توان به همایش هیئت رزمندگان اسلام خرمشهر که همچون سالیان گذشته در سالن خلیج فارس این شهر و با حضور رزمندگان منطقه و تنی چند از دیگر رزمندگان ملی که در عملیات « فتح المبین» که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد حضور داشته اند، برگزار خواهیم کرد که در حاشیه آن نیز برنامه های متنوع دیگری برای مهمان ها در نظر گرفته شده است.
وی از برنامه های مشترک با دیگر نهادها و سازمان ها در مناسبت سوم خرداد نیز خبر داد و گفت: جشن هایی با همکاری نهادهای مختلف منطقه از جمله سپاه و شهرداری خرمشهر خواهیم داشت.

جشنواره بین المللی تئاتر فتح به ماه بعد موکول می شود
مرتضی نعمت زاده تلاقی ماه مبارک رمضان و سوم خرداد را دلیل تأخیر یک ماهه در برگزاری این جشنواره بین المللی عنوان کرد و افزود: بازه زمانی که برای اجرای برنامه های سوم خرداد در نظر گرفته شده دو ماه خواهد بود.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با ماه رمضان خبر داد و بیان کرد: به مناسبت ماه رمضان و رویداد سوم خرداد ، برنامه های ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خرمشهر نیز خواهیم داشت که در زمان خود به طور کامل معرفی خواهند شد.
نعمت زاده مهم ترین برنامه فرهنگی که در طول این یکماه خواهند داشت را ترتیل خوانی قرآن در مسجد جامع خرمشهر و مصلای آبادان عنوان کرد و گفت: این برنامه ها همه روزه قبل از اذان مغرب و عشاء به صورت زنده از شبکه ماهواره ایی سیمای مرکز آبادان قابل مشاهده خواهد بود. در این برنامه علاوه بر اجرای ترتیل از سوی قاریان مختلف بومی، جوایزی هم در قالب برگزاری مسابقه به حضار اختصاص پیدا خواهد کرد.
برگزاری محافل قرآنی از دیگر برنامه هایی خواهد بود که با حضور قاریان بومی ، ملی و بین المللی خصوصا قاریان مصری در این ایام به صورت دوره ایی در برخی روزها و شب های معنوی این ماه در نظر گرفته شده تا در ماه بهار قرآن فضای این ایام به عطر تلاوت های زیبای قرآنی معطر شود.
مرتضی نعمت زاده همچنین به برگزاری جشن های مربوط به نیمه رمضان اشاره کرد و گفت: به مناسبت میلاد خجسته امام حسن مجتبی(ع) ، برگزاری مراسم سنتی «گرگیعان» را که مورد استقبال وسیع مردم آبادان و خرمشهر است، با همکاری دیگر نهادها خواهیم داشت.انتظار می رود امسال به دلیل حذف روادید و حضور گردشگران خصوصا اتباع کشور عراق، این مراسم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در آخر نیز از شکوه لیالی قدر و هر چه بهتر برگزار شدن این شب ها در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینو شهر خبر داد .

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.